fredag 8 april 2011

Äntligen...

..har vår maid flyttat in. De dök upp igår kväll vid 21-tiden, en hel familj. Mamma, pappa, en tioårig son och en vuxen dotter som nu ska till Sverige och arbeta som nanny i några månader.
Mamman ska arbeta heltid hos oss och pappan ska jobba deltid och ta hand om trädgård och pool. Pojken går i skolan.

Chrille fick ta emot dem då jag och Linda var ute och käkade middag med Johan Wikander som är i Jakarta i affärer. Världen är så liten, sa vi när vi kom på att Johan var en gemensam bekant. Det var mycket trevligt. Vi hamnade på en indonesisk restaurang i Kemang och satt utomhus bland myggen.

Idag har fönsterputsningen fortsatt. Jag fick veta att killarna som är här aldrig putsat fönster tidigare.... jag såg det i och för sig redan efter första fönstret igår. De dök då upp utan att ha med sig några fönsterputsningsgrejer alls och fick börja med att gå ut och köpa fönsterputs och hushållspapper som de står och gnuggar med. Resultatet igår var uruselt. Idag putsade de om alla rutorna men fönstrena är fortfarande skitiga. De har även lyckats repa några rutor. Jag fick nog på eftermiddagen och höll kurs för dem hur fönsterputsning ska gå till. Får se om de lyckas bättre imorgon då de ska putsa om allt för tredje gången.

Barnen har varit lediga från skolan idag. Sara lekte med Amelia, en svensk flicka som är 12 år. Hugo och jag var och shoppade, han fick en mobiltelefon och crocks.

Ikväll party hos Gunilla och Dick för oss vuxna. Barnvakt behövs inte nu när vi har så nära grannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar