tisdag 13 januari 2015

Packning pågår

En flyttfirma började packa hela vårt bohag igår måndag och idag är hela nedervåningen redan både packad och ivägskickad för förvaring. Vi kan bo kvar i huset till och med torsdag morgon då våra sängar blir det sista man packar. Sen blir det hotell för oss de sista dagarna i Jakan.


Vi varvar packningen med att träffa så många som möjligt av våra vänner och kompisar. I fredags firade vi fyra år i Jakarta - som vanligt på hotell Kristal. I år fick vi trevligt sällskap av Mari och hennes familj. I lördags var vi på julgransplundring  hemma hos Jenny och Kent. Isabelle och Fredrik var också där och det blev en mycket kul och lång kväll. Jenny bjöd på ett svenskt julbord dessutom och allt var så otroligt gott. Extra festlig var Aladdin-asken till efterrätt.
Barnen var med på Kristal en sväng och sen var de ute på sitt håll hela helgen.


Igår måndag hann jag med en lunch med mina kära tennistjejer. Vi är två som flyttar just nu - Elsa ska till Bali. Vi fick presenter båda två - varsin tavla och mugg med bilder av alla tennistjejer på.


Jag hoppas så att vi kan få till en tennisturnering på Bali någon gång i framtiden såsom vi planerat. Elsa och jag.


Vi var hemma hos Aniko. Det var knytis som vanligt och jag hade gjort en västerbottenostpaj. Det godaste på buffén var gado-gadon. Den kom tydligen från en restaurang som ligger i närheten av oss och som är känd just för att laga Jakartas godaste gado-gado. Typiskt att man skulle få reda på detta så här den sista veckan.



Övre raden från vänster: Umi, Noriko, Mayu, Veby, Stacey, Xochil, Sally och Cynthia.
Nedre raden: jag, Elsa, Annie och Aniko.


Elsa, Annie och jag.


Elsa, jag och Noriko.


Elsa, Mayu och jag.  Mayu och jag tog tennislektioner av Elsa tidigare. Elsa är utbildad tennislärare.


Elsa, Tuty och jag.


Jag har fått fler presenter också. Mari och Birgitta kom över igår på eftermiddagen med en fin frukostservis med Indonesien-motiv på. Jag har även fått stora tallrikar med samma motiv från Jenny och Isabelle. Otroligt flott.


Barnen har varit i skolan både igår och idag. De var tvungna att gå runt till alla sina lärare för att få dem att signera ett dokument. Denna rutin har skolan dels för att säkerställa att man lämnat tillbaka alla låneböcker och datorer, dels säkert för att man ska få chansen att säga hej då till alla. Hugo fick en alumni-legitimation idag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar