fredag 16 januari 2015

Sista dagen på JIS...

Idag var båda barnen i skolan - för sista gången. Fyra år har de gått på JIS - en helt fantastisk skola som de säkerligen kommer att sakna. Idag kom de dit lagom till lunch för att hänga med sina kompisar och säga hej då. Sara skulle sedan spela fotboll med sitt gamla lag och därefter gå hem till Fiona på en sleepover. Imorgon har hon ännu en sleepover hos Mauren. 
Hugo har stora planer inför helgen. Han rör sig helt fritt nuförtiden och tar taxi överallt då han inte har tillgång till bilen. Jag vill att han ska ha med sig mobilen men det är inte alltid den är med. Och är den med är den heller inte alltid laddad.


Det händer mycket på fyra år. Så här såg barnen ut på den första skoldagen i Jakarta.


Denna vecka har vi även sagt hej då till den genomsnälla och tålmodiga Iyem som har arbetat hos oss hela tiden här i Jakarta. Sara fick ett fint spel av henne. Det glädjer mig att Iyem redan har fått ett nytt jobb. 


Hugo och Iyems son Firman är lika gamla.


Vår fantastiske chaufför Zaki fick vi tyvärr säga hej då till redan förra veckan eftersom vårt kontrakt gick ut då. Vi kommer att sakna dem alla.


Något annat vi kommer att sakna är flera av våra favoritrestauranger. Som tur är hann vi besöka några av dem nu i veckan. Häromkvällen var vi på Din Tai Fung och där var det för ovanlighetens skull helt folktomt. Maten var dock lika smarrig som vanligt. Jag åt som vanligt Chili Schrimp Udon och Sara deras Shrimp Fried Rice.


Hugo och jag bara älskar Ramen38 och blev därför glada då vi även hann med en lunch där. Deras wontons är de godaste jag har smakat. Hugo tar alltid deras chili-soppa med extra wontons i.


Chrille har varit ute och träffat kollegor, biljard- och och golfkompisar nästan varje kväll. Så även jag. I onsdag träffade jag Cris, Melissa och Vibecke på Koi - vi hade en underbart kul kväll och blev utstädade som vanligt.


Igår var det dags att säga hej då till bokklubben och jag blev så glad att de flesta kunde komma. Det är inte så sorligt att ta farväl denna gång som jag hade trott. Vi flyttar inte så långt och räknar med att kunna komma tillbaka och hälsa på snart. Många är även sugna på att besöka oss på nya stället vilket är kul. Jag hoppas även att de får till en bokklubbsresa!


Vi har nu flyttat in på hotell Mulia och har denna tjusiga utsikt över staden från vårt fönster.


Idag har jag lunchat med Birgitta och Nina på Dharmawangsa Square och vi hann även med lite shopping på samma ställe. Ikväll blir det nog Loewys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar