tisdag 22 februari 2011

Ny vecka, nytt hus

Och jag som trodde att vi nu hade bestamt oss. Men icke. Resten av familjen gick igang pa de tva husen som jag sag i forra veckan och barnen verkar nu helt installda pa att aka skolbuss. De vill ta bussen kl 06:40. De flesta andra barn aker skolbuss. Varfor de blir upphamtade sa tidigt beror pa att man vill slippa trafiken. Det innebar att alla ungar kommer till skolan redan vid 7-tiden. Det ar full fart pa skolgarden halvtimmen innan skolan borjar 07:30. Tillaggas kan att avstandet mellan detta nya hus och skolan bara ar 2-3 km.

Alla utom jag vill ha jattehuset - bilder pa detta i tidigare inlagg fran i helgen. Jag ar inte sa sugen pa detta da det ar for stort. Sovrummen ar som stora balsalar. Inget mysigt hus. Tydligen ar det mycket mygg dar eftersom tradgarden ar sa stor och lummig.

Jag vill hellre ha detta, helt nybyggda hus som blir inflyttningsklart inom en vecka. Det finns en moske alldeles i narheten (det finns moskeer overallt i och for sig) men husagenten har intygat att utropen fran minareten endast sker pa dagtid eftersom det ar en skolmoske. Men man vanjer sig. Man hor inte detta efter ett tag.



Huset ligger i ganska sa charmiga, lite smaslitna kvarter med blandad bebyggelse. Det finns nagra restauranger i narheten. Och mer liv och rorelse an i de lugna och flotta Pondok Indah-kvarten precis vid skolan.

2 kommentarer:

  1. OJ skolbuss 0640 - det är inget för vår familj som gillar att sova. Det skulle varken barn eller mamma orka! Kanske en dag eller två men inte fem! Lycka till nu och vi är mkt spända på vilket hus ni väljer. Jag tycker som du Monkan - hellre lite mindre och mysigt än för stort. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ungarna har bestamt sig nu - de vill ta skolbussen. Jag fattar inte heller...

    SvaraRadera