tisdag 1 februari 2011

Bilen ar har

Vi har fatt var bil nu. Den ser exakt ut som lanebilen vi har haft den forsta tiden. Alla expats kor omkring i likadana bilar. Sa stan ar full av stora, svarta monsterbilar.


Ingenting klart med huset. Agarna verkar ha problem med tidigare hyresgast som sagat ner ett vardefullt trad.
Kontraktet verkar inte kunna losas i fortid. Imorgon vantar mote med husagaren.

Var container har heller inte anlant. Planerad ankomstdag var den 26 januari. Sen ska det tydligen ta minst 13 arbetsdagar att fa genom allt i tullen. Vi lar fa bo pa hotell minst en manad till....

Jag var pa ett mycket bra mote for nyanlanda pa American Women Association. De gick bla igenom vad man ska tanka pa nar man anstaller household staff och ett langt avsnitt om halsorisker. Malaria finns inte i Jakarta, men daremot annat smatt och gott man ska akta sig for. Piller for avmaskning av hela familjen skall tas en gang i halvaret. Fick aven lara mig hur man skoljer gronsaker och frukt. En ozonizer ska jag investera i.

Jag hade ocksa en intervju med en dam som letar jobb som hemhjalp. En gullig dam som pratade bra engelska, men mest var intresserad av att bara vara nanny. Hon ville inte laga mat. Har man hemhjalp sa ar ju matlagningen det man vill ha hjalp med bland annat.

Jag och barnen spelade tennis efter laxlasningen - for andra dagen i rad. Sa kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar