tisdag 11 februari 2014

Äntligen en social dag

Jag har inte gett upp och fortsätter att leta hus in i det sista. Jag jobbar med tre olika husagenter samtidigt - de tre essen: Sandra, Sylvia och Sophia. Jag hittar ingenting bra på gångavstånd från skolan så jag har börjat titta något längre bort - i närheten av PIM2. Jag hittade ett mycket fint och lagom stort hus där igår, men det är nog ingen mening att flytta dit - skolbussen därifrån går lika tidigt som hemifrån oss nu fick jag reda på idag. Tyvärr. Vattnet i poolen var grönt - så här igenvuxet blir det på bara någon vecka om inte poolmaskineriet är igång. 
Jag hoppas så på att något bra dyker upp.


Idag har jag äntligen träffat lite folk. Isabelle och Gitte var hemma hos mig på brunch och vi satt och snackade mycket eftersom vi inte hade setts på så länge. Jag fick två fina minivaser från Gitte som hennes kompis i Danmark hade gjort.


Direkt efter brunchen åkte jag till PIM3 eftersom vi skulle fira Birgitta med en lunch på restaurang Union.


Birgitta fyller år idag. Mari hade planerat allt och till och med köpt en tårta på ett konditori som personalen i restaurangen inte hade något emot att servera.


Congrats Birgitta sa Mari, Ann-Sofie och jag.


Väl hemma igen var det eftermiddagsdisco. I vårt grannhus finns det en radiostadion och det blir bara mer och mer liv därifrån sedan man byggde på ovanvåningen.
Halva den nya våningen är en terrass och där brukar det sitta en massa ungdomar både på sena kvällar och på tidiga mornar. Indonesierna går ju upp 04:30 då de ber dagens första bön.


Imorgon blir det tidig morgon för oss också. Sara har tidig basketträning inför turneringen i KL som både hon och Hugo ska åka på i slutet av månaden. Båda barnen har haft en hel del tidiga och obligatoriska morgonpass då de måste gå upp klockan 05:00. Imorgon slipper dock Hugo att gå upp tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar