tisdag 4 februari 2014

Dåliga husnyheter...

Igår åkte jag in till HP:s servicecenter med min dator eftersom den inte har varit så pigg på sistone. Hamnade då på Kota Casablanka - ett för mig nytt shoppingcetrum. Tydligen har hårddisken klappat ihop - vem vet om det beror på den illegala mjukvaran som jag fick installerad i HP-affären när jag köpte datorn. Jag betalade för ett Officepaket,  men fick inte originalprogrammet insåg jag först när jag inte kunde uppdatera det. HP vill inte kännas vid det problemet alls. Inget i detta land är väl original.


Sen åkte jag vidare till Indonesian Herigtage Society med mitt bidrag till en fototävling.  Har jag tur kommer mitt foto med i nästa års kalender med bilder på indonesiska landskap.


Idag har jag först varit på kaffemorgon med nordiska klubben och därefter var det dags för mitt första skift på Booster Hut.


Mellan 11:45 och 15:30 stor jag tillsammans med två andra föräldrar och sålde godsaker till studenterna på JIS. Chipspåsarna var mycket poppis. Så även isteerna. Sara kom in hela tre gånger med sina kompisar och skrev upp sina inköp på min lista.


Det regnar ymnigt fortfarande även om solen tittade fram lite granna på eftermiddagen idag. Det är grått och deprimerande. Man tycker så synd om alla människor vars hem står under vatten och som kanske har förlorat allt de äger och har. Till råga på allt har det dessutom varit vulkanutbrott i landet. Allt på en gång. Man ska skatta sig lycklig att man inte är drabbad.


Vi har nu under eftermiddagen fått trista nyheter om vår husbudget. Det visar sig nu att vi har samma peng att röra oss med som för tre år sedan trots att priserna verkar ha gått upp med 10% per år. Huset som vi ville byta till får vi nu tacka nej till. Vårt kontrakt går ut i mitten av mars och det börjar bli bråttom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar