fredag 6 maj 2011

Ännu en busy dag

Igår var jag och Sara och shoppade jeans. Stuprörsmodellen. Sara kan knappt hitta kläder på barnavdelningarna här längre och inte är hon så ledsen för det.


Idag kom de omsydda gardinerna. Alla fem längder är nu på plats i gästrummet om ännu något för långa. Öljetterna är också i minsta laget då det tydligen inte fanns större att få tag på. Men det får vi leva med.


Även möblerna till gästrummet levererades idag. Jag beställde möblerna vitmålade och det blev riktigt snyggt. Två likadana sänglampor fick jag tag på efter en lång utflykt till Alam Sutera igår. Kanske inte den modellen jag önskade, men bra ändå. Nu saknas det bara dynor till stolarna och kanske också ett litet bord.


Hade besök av husägarens handyman som fixade en takläcka och galler till små öppningar i muren på baksidan så vi ska slippa kattbesök på nätterna. Han hängde även upp några tavlor i vårt sovrum.


Även stora Lidingötavlan är uppe nu.


Syskonbilderna är på plats i trappan sedan en tid tillbaka.


Morfar kämpade även i timmar med tavelväggen i vardagsrummet som känns så mycket mer möblerat.


Och så är jag så kär i mitt rosa kinaskåp att jag måste lägga in en till bild på det - nu i dagsljus. Skåpet får dock fortfarande underkänt av barnen som vill ställa det i källaren.


Jag hann även storhandla och ta en tur förbi duty free-affären där jag fick köpa tre flaskor rosé idag. Vilken lycka. Så nu är vi redo för att ta emot Birgitta och Fredde som landar om en timma. Indra är redan på väg ut till flygplatsen. Vi hoppas att de slipper sitta i trafiken alltför längre. Det är ju fredag så det kanske är att hoppas på för mycket....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar