tisdag 3 maj 2011

Tillbaka i vardagen

Idag fullt program. Först simning för mig när barnen hade gått till skolan och Chrille åkt iväg till sin tidiga tennislektion som började klockan 07:00. Sen möte med Crown relocation om ny klädsel till soffan som skadades i transporten.


Vidare sen till gardinsömmerskan som misslyckats totalt med gardinerna. Öljetterna (heter det väl) blev för små. Gardinerna i gästrummet blev för långa, medan de i sovrummet är olika långa. Det saknas också en gardinlängd till gästrummet. Dessutom blev antalet öljetter fel i nästan alla längder så det svarta mörkläggningstyget på insidan syns. Pust. Förhoppningsvis är detta åtgärdat till på torsdag.

Sedan väntade möbelsnickerierna. Idag köpte jag nattduksbord, pall och två snidade fåtöljer till gästrummet. Detta skall nu vitlaseras och levereras lagom till gästernas ankomst på fredag förmiddag.

Jag hittade ett urläckert galleri där jag köpte ett kinesiskt skåp som jag blev helt förälskad i. Eftersom jag nog varit kines i ett tidigare liv kunde jag bara inte låta bli. Det är nytillverkat av återvunnet material. Det blev pyttelite skadat under transporten hem, men det skall ordnas imorgon.


En safaristol i skinn och teak fick också följa med hem. Den ska användas som kontorsstol. Barnen tyckte dock att båda sakerna var urfula.


Sara kom hem med ett konstverk som hon gjort på arten. En intressant skapelse - till hälften mus, till hälften noshörning.


På eftermiddagen åkte jag och Sara iväg till en shoppinggalleria och köpte presenter till några kalas som Sara är bjuden på. Hugge hade inte tid att följa med. 


På kvällen lagade jag chicken fajitas till middag.
-"You have outdone yourself", sa Hugo. Då är det roligt att laga mat.

Hur tusan hade man tid att jobba? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar