tisdag 24 maj 2011

Lugn eftermiddag

Både Hugo och Sara har kompisar över nu efter skolan.
Tjejerna har tittat på TV...


... och killarna har spelat basket.


Själv har jag varit och handlat inför en middag som jag ska ha på torsdag med styrelsen för Nordic Club. Jag går nu med som Sverigerepresentant. Tänkte bjuda på fisksoppa och har därför letat med ljus och lykta efter saffran - dock utan framgång. Idag hittade jag rotselleri och palsternacka vilket inte heller är så lätt att få tag på.

Sen har jag köpt en packe burkar med klicklock. Dessa är de enda som håller myrorna ute. Jag vet inte hur många fling- och godispaket jag har fått slänga hittills. Hoppas att vi inte fått i oss allför många kryp...


Det finns så många bra koreanska och japanska plastsaker här som jag inte sett hemma. Bland annat denna lilla uppfinning som gör det lätt att möblera om i kylskåpet.


Barnen badar nu...


... och när jag skulle stänga fönstret i sovrummet efter att ha fotat dem så gick det inte att stänga. Husägaren är redan tilltalad.


Idag blir det i all fall biff stroganoff till middag.


Imorgon kanske vi tar något ur denna lilla bok som Oriflame Indonesia har tagit fram och som innehåller svenska recept på bahasa indonesia - språket man talar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar