söndag 10 juli 2011

Storkusinerna pa Yxlan

Vi har haft en fantastisk helg med storkusinerna och Kattis pa Yxlan. Alla var dar!


Erik och Axel


Hugo


Viktor


Gustav


Sara


Klara


Anna


I fredags var Kattis, Erik och Axel och jag pa Hogmarso Krog och sag Eldkvarn. Det var en harlig sommarkvall och vi tog baten dit.


Det var ett jakla party och jag sprang pa Maria och Erik i vimlet.


Nar extranumrena kom igang blev det lite dramatiskt. For att se battre fick jag for mig att hoppa upp pa nagra utlagda isoleringsrullar och sag inte ett stort armeringsjarn som stog rakt ut fran snedtaket. Jag hoppade upp med full kraft for att komma upp pa balarna och fick jarnet rakt i huvudet. Kom snabbt ner igen, huvudet snurrade och jag kande att nagot varmt rann ner for ena orat. Stapplade ivag till Kattis som lyckligtvis ar van att handskas med skador efter att ha uppfostrat fyra barn. Vi gick bort till krogen dar en redig tjej hjalpte till att lagga forband efter att forst ha ost en massa grovkornig svartpeppar i saret. Tydligen ett gammalt kockknep som man tar till da kockarna skar av sig fingrarna i koket. Jacket var nagra centimeter langt men pepparn gjorde susen. Nu har jag ett pepprigt sar som lyckligtvis inte behovde sys. Vagar inte tvatta haret pa ett par dagar.


Sara ville aka vattenskidor och fick en lektion av Anna. Hon kom upp pa det fjarde forsoket och kunde aka en bra bit.


Hon var sa duktig. Anna var sa schysst och lag i det 20-gradiga vattnet med stort talamod.



Hon var sa nojd efterat. Hugge hade varit lite febrig pa fredagskvallen och var tvungen att vanta med bad till dagen darpa. Aven Gustav och Klara var sugna sa vi far se om de vagar aka idag.


Annars har de haft sa kul! Inte en lugn stund. De akte till Blido och kopte glass varje dag.


Kattis och Axel akte dubbelring.


Ingen annan vagade det.


De simmade ut till flotten.


Och spelade fotbollsmatch med nagra grannar.


Jag plockade smultron.


Helena och Martin kom ut igar lordag. Idag tog jag bilen in till stan for att packa och stada. Hugo och Sara ska ta bussen in till KTH snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar