torsdag 18 september 2014

Svarta tallrikar

I tisdags kväll gick vi på bio och såg November Man - den var riktigt bra. Alla hängde med utom Hugo som kände att han inte hade tid eftersom han hade flera läxor att göra. Sara passade även på att shoppa en lång kjol innan filmen - långa kjolar är tydligen inne bland tjejerna just nu.


Igår onsdag hade Indonesian Heritage Society sitt årliga Selamat Datang-möte (välkomstmöte) på Erasmus Huis - ett kulturellt centrum som ligger vid den holländska ambassaden. 


Det bjöds bland annat på dansuppvisning. Det var nästan bara tjejer i publiken.


Två olika danser fick vi se. Dansarna hade otroligt tjusiga kläder på sig.


Sen var det dags att anmäla sig till de olika utflyktsgrupperna. Jag har varit med i samma grupp i två år nu och vi har gjort en massa roliga utflykter. Det finns många ställen kvar att besöka i och runt Jakarta så jag ser mycket fram emot att vara med även i år. Det blev sedan lunch med Veronica, Torill och Carmela på Paul efter mötet. Jag och Veronica hann med en sväng in på Gallerie Lafayette också.


Imorse cyklade jag bort till SOS för att träffa en hudläkare. Jag har haft ett litet sår på bröstet som inte velat läka vilket inte är så bra. Jag har fått smörja det en tid och idag visade sig att det inte var något farligt. Bara en UV-skada som nu måste smörjas ordentligt. Pust! 

Sen uträttade jag flera ärenden på rekordtid eftersom trafiken var fantastisk. Den finns inte så mycket subvensionerad bensin att köpa längre och man har tagit tag i det här med felparkerade bilar på gatorna vilket verkar ha förbättrat trafiken redan. Jag besökte bland annat nedanstående hål i väggen där jag hittade barbord att hyra.


På vägen hem stannade jag vid ett annat hål i väggen där man säljer porslin.


Jag hittade flera fina saker som fick följa med hem.


Jag är egentligen ute efter vita tallrikar, men det fanns inga fina sådana så jag slog till och köpte svarta istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar