torsdag 11 september 2014

Dammtramp

Veckorna rusar iväg i vanlig ordning och jag har varit mer upptagen än någonsin. Det är förstås kul att ha mycket att göra, men jag har de senaste dagarna känt mig lite halvfebrig emellanåt och inte riktigt jättestark. Jag får väldigt sällan feber och när jag väl får det går temperaturen inte upp så mycket. 37,4 grader känns därför.

I lördags var Hugo på bio med sina kompisar. Vi övriga i familjen passade då på att gå ut och äta på Din Tai Fung som Hugo ändå inte är så förtjust i. Vi åt dock med stor förtjusning. Denna taiwanesiska restaurangkedja är fantastisk. Vi åt så öronen skakade och slutade inte förrän allt var uppätet. Chrille tyckte att dumplingarna var det godaste. Och vila på maten fick vi göra på bion efteråt då vi såg Hercules.



Chrille och jag var ute på en liten dejt i tisdags. Vi åt middag på en mexikansk restaurang som jag hade hört skulle vara bra. Restaurangen ligger på hotell Keraton som betyder palats på indonesiska. Namnet är inte en felstavning av Sheraton som Chrille först misstänkte.


Guacamolen tillagades vid bordet och var riktigt god. Den övriga maten var inte mer än medioker tyvärr trots att rätterna kostade det fyra- eller femdubbla mot Din Tai Fung. Till råga på allt råkade Chrille titta för djupt ner i sin telefon på vägen ut från hotellet och trampade något för mycket åt vänster. Han hamnade därför i dammen med båda fötterna - i finbyxor och svarta skor. Tur att den inte var djupt. Jag fick mig ett riktigt gott skratt den kvällen.


Igår onsdag spelade Mari och jag golf med ANZA-damerna. Vi var ute på Permata Sentul-banan och spelade tävling tillsammans med Catherine mot ett annat lag. Vi spelade  Texas Scramble, bästboll och det gick riktigt bra för oss trots att rundan tog sex timmar. Vi var vansinniga då det var fem bollar före oss när vi skulle gå ut. Vi hade bokat tid, men ibland skiter man i det här. Vissa banor verkar prioritera gubbar. Sådana som mutar sig fram i kön framför allt. Våra caddisar var glada i alla fall och ville ta kort på oss.


På kvällen var jag på terminens första bokklubb hemma hos Lise. Vi hade en trevlig kväll och röstade fram hösten böcker.


Sara åkte idag iväg på en tvådagars skolresa till Puncak alldeles söder om Jakarta till något som heter Learning Farm. Det ska bli spännande att höra om hennes upplevelser när hon kommer hem imorgon.


Själv har jag bland annat roat mig med att åka och tvätta hos både norska Ellen och svenska Linda som bor i närheten av mig. Vår tvättmaskin - som för övrigt är ny, har nu varit trasig i en vecka. Reparatören lovade i måndags att det skulle ta tre dagar att få fram reservdelar. Idag fick jag istället reda på att det skulle åtminstone ta två veckor... pust! Tvätthögarna växer snabbt i detta klimat.

Jag har idag också skrivit brev till två killar. Jag berättar mer om det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar