lördag 20 augusti 2011

Golf igen och middagsförberedelser

Vi hann med en tidig golfrunda på Fatmawati Golf Club idag. Det är en ganska så sliten 9-hålsbana, men med fördelen att den ligger nära vårt hus. Det tar bara tio minuter att köra dit.

Klubbhuset - se nedan, är inte Jakartas flottaste. Jag gick i alla fall ut hårt och öppnade upp med en birdie (!). Det var inte igår. Hoppas nu att jag hittat svingen och inte glömmer bort tills nästa gång vart jag lagt den.


Det är så torrt nu att vissa vattenhinder på vägen är helt uttorkade. Vi har 30-32 grader varmt varje dag och det har inte regnat på länge.


Sen var Chrille tvungen att pipa iväg till jobbet och jag hoppas att han hinner hem till 16:00 då gästerna väntas anlända. Jag har pysslat. Gubbröran är klar.


Likaså chokladbollarna som jag och Sara gjorde igår.


Mandelpajerna med hallon lyckades jag bränna på toppen båda två, men kunde skrapa bort det mesta. Florsocker döljer resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar