torsdag 18 augusti 2011

Jakarta International School (JIS)

Idag känns det som om jag har varit på JIS halva dagen. Saras fröken hade mailat och ville träffa oss så fort som möjligt. Det lät oroväckande så jag var i skolan redan klockan 07:00 för att hinna prata med läraren innan 07:30 då skolan börjar.

Mötet handlade om läsning - något som Sara inte gör så ofta.  - 'Our mission is to make her a reader', sa hennes fröken Mrs Gathercole till mig. Hon ska läsa i minst 20 minuter varje dag.

Saras klassrum.


Frökens välkomstskylt är ganska kul.


Sen åkte jag och Torill och handlade tyger på Majestic. Jag köpte tyger till Sara som hon behöver i skolan. Hon ville ha ett tyg med flaggor på och jag fick tag på det till slut.

Sen tittade vi in på matmarknaden där man fick andas med munnen. Det bidde inga inköp där.



På kvällen var det Open House på Middle School, så det vara bara att åka tillbaka till JIS. Föräldrar till 200 sjätteklassare fick träffa rektorn, alla lärarna och gå en rundtur på området. Vi fick också höra hur lång tid man ska ägna åt hemläxorna varje dag:

- English, 30 minuters läsning
- Matte, 20-30 minuter
- Science, 30 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar