fredag 19 augusti 2011

Korvinköp

Så har ännu en dag gått i Jakarta. Den började tidigt med tennis för min del. Jag cyklade snabbt hem och duschade och åkte därefter in till stan med Chrille eftersom jag hade läst i American Women Associations stora shoppingbibel om en tysk slakteributik som skulle ligga nära Chrilles kontor. Tyska korvar och charkuterier utlovades.

Butiken var inte helt lätt att hitta, denna skylt fanns uppsatt.


Man fick se upp så man inte slog i huvudet när man gick ner för trappan. Innanför källardörrarna fanns kanske inte en butik, utan snarare ett lager med några korvpaket på display. Jag köpte några stycken, men korvarna såg inte så roliga ut. Jag fick även reda på att de säljs i de vanliga mataffärerna här så dagens utflykt var helt i onödan. Men jag får hoppas att bockwursten är god. De ska grillas imorgon då vi har middag här hemma hos oss för några familjer.


Åkte sen till restaurang Amigos i Kemang och fixade lån av grill och kock som ska komma och hjälpa oss att grilla härligheten. Jag älskar detta land! På vägen hade vi en ambulans tjutandes bakom och vid sidan av oss en bra stund. Av förklarliga skäl kunde den inte köra om. Hoppas att patienten hann komma till sjukhuset i tid.


Sen en lunch med Melissa, Gunilla, Torill och Annelin på Koi i Kemang. Så mysigt. Därefter grocery shopping på Ranch Market och hem igen. Bearneisesåsen är nu fixad och kycklingfileerna ligger i marinad. Pust. Tur att man inte jobbar.

Hugo kom överhuvudtaget inte hem efter skolan. Han hade för säkerhets skull telefonen avstängd också. Jag fick tag på hans ena kompis koreanska mamma och lyckades till slut lokalisera honom hos en annan koreansk kompis. Han ska hämtas sent ikväll.

Sara var hemma och vände. Hon tog bilen till Amelia och ska sova över där.


Det blir ett sent fredagsmys då Chrille sitter i bilen på väg hem och klockan har passerat 20:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar