fredag 12 augusti 2011

Snabbt tillbaka i vardagen

Igår torsdag började skolan. Barnen har fått en mjukstart med en tvådagarsvecka.

Hugge har nu börjat i Middle School och är så nöjd. De åker i två olika bussar. Saras går kl 06:38, medan Hugos kommer antingen 06:40 eller 06:45 beroende på vilket håll den kommer från. Det är bara High School-elever i Hugos buss.

Sara har nu börjat i Mrs Gathercoles klass. En av hennes bästisar Katherine hamnade också i den klassen vilket båda tjejerna blev glada över. De fick med sig några andra gamla klasskompisar också. Sara slutar kl 14:00 på dagarna.

Hugo har bara en kille från sin gamla klass i sin nya. Men det gör inte så mycket för det är olika grupper från olika klasser på lektionerna. De har också olika lärare för varje ämne. Denna termin läser Hugo engelska, matte, spanska, health och social studies. Gympa har de också självklart. Han slutar kl 15:00.


Själv har jag kommit igång med tennisen. Jag har spelat både igår och idag på vår närmaste tennisbana vid Citos. Igår spelade jag med Jessica och fick storstryk då jag hade varit ute sent kvällen innan.... Idag gick det bättre när jag spelade med en sparringpartner.


Man tycker lite synd om indonesierna som spelar just nu. De dricker och äter inget på dagarna då det är Ramadan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar