torsdag 13 juni 2013

Fler kompisar

Måndagen blev en välbehövd vilodag. Jag och Ninni var bara i centrum en sväng och käkade lunch på ett ställe där de minsann tänker på alla som inte kan läsa en meny utan glasögon längre. OBS! gäller inte mig ännu. Vi lämnade även in Ninnis bil och fick den lagad på bara någon timme. 
Sara vilade inte utan var i skolan hela dagen och kom inte hem förrän sent eftersom hon gick hem till Alice efteråt också.


Även går tisdag blev det svensk skola för Sara och sen en tur till Gröna Lund tillsammans med Ebba. De vågade dock inte åka Eclipse. Sara måste därför gå till Grönan minst en gång till och försöka våga åka den igen.


Sara kom i alla fall hem med en stor boll som hon vann i en baskettävling.


Jag var då under tiden och träffade mina teknistjejer på Taverna Brillo - ett nytt ställe vid Stureplan. Så trevligt. Alla utom Anna dök upp. Vi var totalt nio stycken och det var så kul att se dem igen. Jag och Suzie var sist på plan. 


Idag var det skolavslutning i Rudboda skola. Jag och Sara hängde därefter med Ninni och hennes tjejgäng på deras traditionsenliga skolavslutningslunch ute vid Elfviks Gård. Så tjusigt och varmt!


Sara och jag åkte sen direkt vidare för att hälsa på våra gamla Jakartakompisar Linda och Matilda som vi inte träffat på ett år. Jacob och Carl kom hem de också och Carl kände inte riktigt igen mig. Fel person på fel plats kanske.


Vi fikade och åt Lindas fantastiskt goda och nybakade bullar. Vi gosade också med Molly - ett riktigt litet kramdjur som de passar just nu.


Trafiken på väg hem var nästan i Jakartaklass. Det stog nästan helt stilla mellan Danderyds sjukhus och Universitetet.


Det fick bli en snabb middag på Presto.


Hugo är fortfarande i Bromma. Det går knappt att få tag på honom eftersom varken han eller Eric svarar i telefon. Han verkar inte längta ett endaste dugg efter sin mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar