torsdag 27 juni 2013

Skanskabesök idag

Igår åkte Sara ut till Elins land. Hon var dock tvungen att stryka sina kläder först. Hugo också. Vi hade grundkurs 1A i strykning. 
Vi hann även med en shoppingrunda på Fältan innan jag körde henne till Elins mamma Ankis jobb eftersom hon skulle få åka ut med henne. Sara köpte bland annat en onepiece-liknande grej. Och oj, så glad hon blev - hon har velat ha en sådan ett bra tag nu. Undrar bara när hon ska använda den.


Hugo har hängt hos Gustav både igår och idag. De har varit på bio båda dagarna. Själv hade jag en lugn och välbehövlig hemmakväll.
Idag blev det en tidig morgonpromenad i Askrikes villakvarter. Så tjusig utsikt där är därifrån - trots att det var helt igenmulet och regnet hängde i luften.


Jasminen blommar för fullt och doftar underbart.


Idag har jag också varit vid mammas grav och lunchat i Solna med min gamla chef Lollo.


Jag gick sedan en runda på kontoret, men där var det ganska så tomt viket bådar gott eftersom folk antagligen är ute och jobbar i projekten. Jag träffade några gamla kollegor och fick också se en modell av Skanskas nya huvudkontor som håller på att färdigställas på Kungsholmen just nu.


Ikväll blir det konsert!

3 kommentarer: