måndag 27 januari 2014

Väldigt trist helg

Så här har jag fördrivit min helg. I sängen framför TV:n. Har knappt varit uppe sedan i fredags eftersom jag haft feber, riktigt ont i lederna och hostat. Samma symptom som herrarna i familjen som nu är helt friska. Jag mår också lite bättre nu då febern äntligen har gett med sig.


Jag har hunnit läsa ut två böcker. Jennifer Saunders bok köpte jag eftersom jag älskade Absolutely Fabulous när den gick på TV och boken var smårolig emellanåt. Göran Rosenbergs Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz ska vi läsa till vår nästa bokklubbsmiddag och den var bra, mycket bra till och med. Tack Jeanette för att du lämnade kvar den i somras.


Chrille var på Isabelles stora och roliga 40-årsfest i lördags. Jag missade festen vilket ju var typiskt. Varje gång jag blivit sjuk på sistone har jag missat något kul. Förra julafton var jag dålig, midsommarafton innan dess också. Så trist att behöva pricka in högtider och partyn. Hugo och Sara gick på bio själva på lördagskvällen och se såg Wolf in new York.
Annars har det varit en helt vanlig helg med golf, basket och fotboll. Hugo vilade i lördags men var tillräckligt stark att spela fotboll med ASA på söndagskvällen.


Det regnar idag, men annars har vädret varit fint hela helgen och Jakarta har kunnat torka upp i några dagar. Värre är det på andra håll på Java där regnandet har fortsatt. Det är hittills 23 personer som dött på grund av översvämningarna bara i Jakarta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar