tisdag 13 december 2011

Bokklubb och rambutan

Igår kväll var jag hemma hos Annika som höll i årets sista bokklubb. Annika jobbar för SIDA och bor mitt i stan i en fantastisk lägenhet på 46:e våningen. Utsikten därifrån var magnifik. Tyvärr räckte min kamera inte till att fånga detta, utan jag har snott några bilder från nätet.


Vi var en tapper skara på fem personer och de närvarande tyckte väl inte att min bok om den nya ekonomiska överklassen i Sverige var mycket att hänga i julgran. Men det blev mycket diskussioner kring boken i alla fall. Den väckte en del tankar.



Avslutar med två bilder från vår trädgård som jag precis har tagit.


Det är rambutansäsong hos oss just nu. Jag har även upptäckt att vi har ett eget rambutanträd vid poolen. Väntar med spänning på att de håriga frukterna ska mogna. Rambut betyder för övrigt hår på indonesiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar