onsdag 21 december 2011

Waterbom

Idag gjorde vi en utflykt till Waterbom. Den fräschaste av alla aquaparker här i Jakarta. Den enda nackdelen är att den ligger ute vid flygplatsen - cirka 30 kilometer hemifrån. Av någon anledning skulle bilarna på parkeringsrutorna närmast ingången vara av ett speciellt märke...


Sara och Hugo fick med sig sina kompisar Jonathan och Noah.


Jag satt i skuggan - fullt påklädd, eftersom vi var de enda västerlänningarna i parken idag. Många indonesiska kvinnor hade långbenta baddräkter och flera hade badsjal på huvudet. I en vanlig västerländsk bikini - som den som jag hade på mig, blir man därför lätt uttittad.


Barnen åkte rutschkanor och lekte kull i klätterställningen. Vilopauserna blev inte många och de som fanns var korta. Så korta att jag precis hann ta ett kort på dem.


Sara och Noah provade på att åka segway.



Hugo och Jono testade badbollarna istället.


Man fick krypa in i en stor badboll som sedan blåstes upp.



Det var inte så lätt att stå upprätt i bollarna - publiken runt poolen skratttade högt åt grabbarna.


Resan hem tog två timmar. 30 kilometer, två timmar. Vi höll på att storkna. Som tur var hade jag med mig några chipspåsar som vi smaskade på i bilen. Vi hade ätit sen frukost precis innan avresa så det blev ingen lunch i parken. Ungarna hade som vanligt också för kul för att hinna äta.


Väl hemma igen snodde jag och Iyem ihop en middag på rekordfart. Korv Stroganoff och potatis- och purjolökssoppa. Alla åt så öronen skakade. Härligt med hungriga middagsgäster.


Nu spelas det Xbox för fulla muggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar