måndag 12 maj 2014

Party

I torsdags hade vi vår sista bokklubbsmiddag. Den sista för denna termin i alla fall. Vi var hemma hos Christina och skulle ha läst boken om den fantastiska pakistanska flickan Malala. Jag gillade boken även om det bitvis var tungt att läsa om pakistanska kvinnors tunga lott här i livet. Jag har nu köpt lite annan mer lättsmält litteratur som ska få följa med till Grekland i sommar. Greklandsresan är för övrigt bokad - både färjor och hotell och jag ser så mycket fram emot att åka till Grekland igen. Det var många år sedan sist.


Här har det fortsatt att regna. Det öser ner emellanåt. Torsdagens tennislektion fick bland annat ställas in. Min tränare Elsa kom hem till mig och fikade istället. Elsa är missionär fick jag då reda på och det blev mycket prat om Jesus bland annat.


I fredags blev det golf igen och i lördags stort party. Jag var hos frissan innan och mötte ett helt gäng andra som också skulle på BWA-festen på kvällen. Det var riktigt trevligt i salongen och jag var bara tvungen att ta en selfie när de andra skrattade åt mitt rufs.


Vi hann med en fördrink hemma hos Chris och Anker och drack då skumpa eftersom det var Chris födelsedag. Det blev en kill- och en tjejbil in till hotell Shangi-la efteråt. Tyvärr la min blixt av så jag kunde inte ta någon mer bild utöver de nedanstående från festen. 


Maten var inte lika bra som i fjol men det är alltid kul att titta på modeshowen där bara expats-tanter uppträder. De tränar i månader inför denna gala.


Denna bild fick jag skickad till mig idag av Wiwik vars man arbetar på Ericsson. Camilla fastnade också på bilden.


Vid skolan har det hållits flera demonstrationer och man stänger då igen grindarna riktigt ordentligt. De flesta tror att det antagligen är proffsdemonstranter som demonstrerar. Inhyrda personer som opponerar sig mot vadsomhelst om de får lite mat och fickpengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar