fredag 30 maj 2014

Fakes Fridays

Det har varit en vecka fylld med lediga dagar. Det var Muhammed flygare i tisdags och Kristi dito i torsdags. Både måndag och onsdag blev således Fake Fridays med allt vad det innebär. Barnen har flängt omkring och knappt varit hemma. Det hade annars varit ett bra tillfälle att lämna stan och få en minisemester, men barnen vägrade att åka någonstans. Hugos bästis flyttar nu från Jakarta och killarna vill hänga med sitt gäng. De har varit på poolpartyn, sett flera filmer, spelat xBox och varit ute och käkat.

Sara hade också flera partyn att gå på så det blev till att stanna i Jakan. Förra helgen hade hon och Maureen sitt födelsedagsparty också.


De började med poolhäng hemma hos Maureen.


Det blev mycket bad och lekar i poolen.


De käkade pizza och fick en jättefin tårta till efterrätt.



Maureens mamma Pamela är en duktig fotograf och hon hade tagit kortet som hamnade på tårtan. Jag beställde en Devil´s chocolate cake på Harvest, men tyvärr gick det inte att skära igenom den ätbara bilden.


Festen fortsatte sedan med en övernattning hemma hos oss och då var bara tjejgänget inbjudet.


24 timmar senare var tjejerna redo för att gå på nästa fest då de skulle till Sashas farewell-party eftersom han också flyttar härifrån nu.


Vi har annars njutit att de lediga dagarna och varit ute och ätit flera gånger. Bland annat på Johnny Rockets eftersom det vid det tillfället var Hugos tur att bestämma restaurang. Han beställde där även in en avocado-shake som var riktigt god. Enda nackdelen med att gå på det stället är att man på menyn redovisar kaloriinnehållet i maten. Jag vågade därför varken beställa in hamburgare eller milkshake eftersom det nästan skulle motsvara två dagars mat.


Boel är i Jakarta och hälsar på då hennes dotter går ut JIS. Birgitta, Boel, Isabelle, Torill och jag träffades därför hemma hos mig i måndags och var sedan ute och åt på den franska restaurangen Le Quartier som ligger i Kebayoran Baru - bara ett stenkast hemifrån.


Det blev en väldigt trevlig kväll men mycket snack och god mat.


Chrille, Hugo och jag var tillbaka på samma ställe redan dagen därpå och då åt vi hamburgare allihopa eftersom de ska vara extra goda just där. De var mycket fina och hamnade lätt på Hugos topp-tio-lista över bra hamburgare.


Det blev tjejutgång även i onsdags - nästa Fake Friday, då Birgitta, Boel och jag började med vin på Kristal och fortsatte sedan till Kemang och såg en hypnosshow. Hypnotisören bjöd upp frivilliga från publiken och sålde in detta så bra att både Birgitta och jag hamnade på scenen. Man sjönk snabbt ner i en dvala som påminnede om den man hamnar i precis innan man somnar, men man var helt medveten om allt som hände runtomkring. Jag och flera andra blev avplockade från scenenen efter en stund eftersom vi vaknade upp ur detta tillstånd lite för lätt. Andra spelade över. De kände arrangören och ville väl att hypnotisören skulle lyckas. Vår summering av kvällen var att det nog mest är båg det här man ser på TV. Vi gick till en ny skybar mittemot Kem Chicks och drack rosevin efteråt. Lite pömsiga dock efter hypnosövningarna.


Idag fredag har vi spelat vår sista fredagsrunda för säsongen. Mari, Birgitta och jag var ute på den fina Riversidebanan och hade en riktigt härlig förmiddag. Vi hinner dock spela tillsammans en gång till eftersom vi ska vara med på BWA:s tävling nästa onsdag.



Jag såg dessa exotiska drickor i ett av vattenhålen på banan. Det är ju för fantastiskt vilka smaker man kan sätta på drycker i Asien.


Jag har hunnit med lite shopping i veckan också - köpt sådant som ska med hem till Svedala. Jag har även börjat packa eftersom det är en hel del aktiviter inplanerade nästa vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar