onsdag 4 juni 2014

Födelsedagspresenter i förskott

I lördags var det stor fotbollsavslutning på den brittiska internationella skolan. Precis som varje år firade man alla vinnarlagen i Coca Cola-ligan och Greenfield-cupen med en stor fotbollsgala på kvällen, men innan dess på dagen skulle finalerna i Greenfield-cupen spelas. Hugos lag, JIS U-14, spelade sin finalmatch mot ett proffsigt lokalt gäng. JIS förlorade stort,  5-0, och grabbarna var lite besvikna.


Coach Toto och coach Yahya tyckte dock att de skulle vara stolta öven sin andraplacering i cupen. Hugo ville inte gå på galan efteråt. Han hängde hellre med sina polare på lördagskvällen eftersom  det var vår sista helg i Jakarta innan sommarlovet.


Vi andra gick på bio och åt en rekordsnabb middag på Chop Stix innan. Som vanligt med andra ord. Det är nästan alltid panik när vi ska gå på bio eftersom vi oftast bestämmer oss för att gå i sista sekund. Vi såg i alla fall Tom Cruise nya film - Edge of Tomorrow, som var ett riktigt actionpaket. 
Nu får det snart vara bra med actionfilmer framöver - för min del alla fall, eftersom vi bara sett sådana filmer på sistone. Filmrepertoaren här är väldigt begränsad och man visar nästan bara den typen av film. Vi har nyligen även sett Godzilla och X-Men och de var alla lite sama-sama.


I söndags firade vi Sara i förskott eftersom vi kommer att vara i Sverige på hennes födelsedag och då kommer Chrille inte att kunna vara med. Vi sjöng för henne och åt fina muffins till frukost.



Vår lilla tjej som snart blir tonåring!


Sen blev det paketöppning.


Sara hade inte önskat sig något annat än kläder så det var huvudsakligen det hon fick. Hon fick även ett par nya flipflops, ett silverarmband, en baddräkt och pengar eftersom hon sparar till en ny mobiltelefon.


Vi åkte sen och åt en god lunch på Sakura - en bra japansk/koreansk restaurang som vi nyligen upptäckt.


Där kan man öva sig på japanska medan man väntar på maten.


Jag och Hugo var också med.


Den dallriga efterrätten var det bara jag som vågade äta.


På eftermiddagen spelade jag och Chrille golf och vi hade en härlig runda. Vädret var strålande - lagom varmt i eftermiddagssolen, och det var inte mycket folk på banan. Perfekt med andra ord.


Idag var det golf igen då Birgitta, Mari och jag spelade lagtävling med BWA ute på Matoa. Vår fjärde kvinna hoppade av i sista minuten och det var lite synd eftersom vi spelade Texas Scramble och det hade varit bra med ytterligare en i laget.


Vi spelade bara så där bra - hade nio par och nio boggies, och det räckte tyvärr inte inte till vinst.


Vi hade en trevlig runda i alla fall och det blev ännu bättre när jag gick och vann Longest Drive. Otroligt! Det var min första vinst i golf någonsin. Birgitta slog också en lång drive alldeles innan mig och hade vunnit om inte jag hade slagit en som var något längre. Jag vann ett fint pris - presentkort till en spansk restaurang och golfbollar.


Det har annars varit sjukstuga här hemma nu i veckan. Chrille har varit lite krasslig till och från i drygt en vecka med halsont och snuva. Jag har också varit lite dålig och idag var det Hugos tur. Han var hemma från skolan idag och kommer nog att vara hemma imorgon också eftersom han är så snorig. Sara har klarat sig än så länge. Tror jag i alla fall. Hon har inte varit hemma de senaste två dagarna då hon varit iväg på sleepovers direkt efter skolan.

Vi har haft lite problem i nya huset också. I Hugos TV-rum har det luktat väldigt illa ända sedan vi flyttade in och i helgen upptäckte jag en stor fläck uppe i taket.



Vi har nu fått reda på att det som luktat är inte flyttkartongerna som Chrille först trodde, utan en läckande avloppsledning. Det är ju för trist att man inte kan göra en sak ordentligt i detta land - man drog nya rör i hela huset innan vi flyttade in.


Vår pool läcker också. Vattnet måste ständigt fyllas på husägaren har lovat att undersöka detta när vi är borta på semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar