fredag 27 juni 2014

Hej Hugo och hej då Chrille

Igår spelade Chrille, Fredde och jag golf på vår hemmabana på Lidingö. Det blir nog min enda runda där i år och jag lyckades pricka in en dag med perfekt golfväder. Spelet gick dock bara sådär bra - höjdpunkten var nog korven och choklabollen i fiket halvvägs - för min del i alla fall. Chrille har hunnit med flera rundor under de två veckorna som han har varit här.


På eftermiddagen åkte vi ut till Östanå färjeläge för att träffa Hugo. Chrille hade tidigare lovat att han skulle komma och hälsa på men tyvärr fick vi inte besöka Hugge ute på ön. Han kom åkandes med båt till oss istället. Vi hade med oss en varm tröja till honom och jag stoppade även ner några goda drickor, kex och godis i påsen trots att man egentligen inte skulle skicka med sådant. 


Det var så mysigt att se honom igen! Och han verkade vara så nöjd och glad. Han lämnade en liten påse med smutstvätt till oss och en kram senare hade han bråttom tillbaka till lägret eftersom de just då hade lektion med prästen. Han berättade också att han hade många nya kompisar. Så kul att höra.


På kvällen åt vi en god middag med Birgitta och Fredde på Björnbo. Idag fredag har jag kört Chrille ut till Arlanda eftersom han redan måste tillbaka till jobbet i Jakarta. Tiden här i Sverige går alltid för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar