torsdag 12 juni 2014

Strålande väder i Stockholm

Det har varit strålande högsommarväder ända sedan vi landade här i Stockholm. Jag har varit ute och gått min vanliga promenadrunda varje morgon och njutit av sommarvärmen. Det är så fint här hemma just nu. Jag är fortfarande lite snorig och kan därför ännu inte börja springa.


Kyrkviken på Lidingö.


Smörblommor.


Sara har tyvärr varit sjuk i ett par dagar och därför varit tvungen att hålla sig hemma mestaldels. Jag har smitit iväg från henne korta stunder för att träffa nära och kära. I tisdags bjöd Bärsan på flott lunch på Tures. Helena och Loisan var med också.


Helena jobbar där mitt i smeten.


På eftermiddagen åkte jag ut till Joanna. Det tog sin tid att ta sig igenom stan i rusningstrafiken - på 50 minuter hade jag bara kommit fram till tunneln vid Norrlandsgatan. Ojjo och Bella snickrade när jag kom fram. Joanna hade planerat en fin picknick nere vid deras badsjö, men då var jag tvungen att åka hem igen eftersom Sara hade ringt och varit extra dålig och ville ha sällskap hemma.


Igår kände hon sig bättre och ville följa med på lunch på PIR16 - gamla restaurang J vid Gåshaga brygga, med Helena och andra mammor och barn från Rudboda skola. Även Hugo kom med på lunchen. Han var hemma på blixtbesök - han hänger mestadels ute hos Eric i Bromma nuförtiden. Killarna passar på eftersom Eric ska snart åka iväg utomlands.


På kvällen blev det tjejmiddag hemma hos Bisse i hennes nya professorslägenhet. Så mysigt att träffa henne, Jeanette, Loisan, Annelie, Joanna, Linda och Heidi igen. Vi hade en väldigt mysig kväll.


Idag landar Chrille i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar