lördag 1 november 2014

Hugo åker till Kina

Igår kväll åkte Hugo iväg på sin skolresa till Kina. Han kommer att vara borta i en vecka och besöka både Beijing och Xian. Han såg så mycket fram till avresan att han nästan hoppade upp och ner hela eftermiddagen och bara väntade på att klockan skulle bli 19:15 då han skulle vara på plats i skolan för att ta bussen ut till flygplatsen tillsammans med cirka 20 kompisar.


Jag har haft lite pyssel med att köpa alla saker som han behövde till resan. På grund av alla sina tryouts på sista tiden har han själv inte haft tid att följa med och prova ut skor till exempel. Jag väntade in i det sista för att försöka få med mig honom på en shoppingtur, men gav upp i torsdags och fick bara köpa ett par som jag trodde skulle passa. Sara följde med som smakråd i alla fall och vi hittade några ganska tunna vinterskor på Bata. Mössa, vantar, cerat och paraply skulle man bland annat också ha med sig enligt packlistan. Och kinesiska pengar givetvis.
Skorna passade bra som tur var.


Sara träffade på några kompisar på H&M och tjejerna provade kläder inför sitt Halloweenparty som var igår kväll. Sara slog till och köpte klänningen på bilden nedan. Hon hittade även en mössa och ett par vinterskor i samma affär som hon ska ha i Japan i vinter.


Jag passar alltid på att köpa bröd på Tous les Jours - ett franskt-koreanskt bageri, varje gång jag går förbi ett sådant. De har bland annat goda mjuka ciabattabröd. Och farligt smarriga runda fritterade rismunkar med red bean-fyllning. Tycker jag i alla fall.


Efter shoppingturen hann jag dessutom sno ihop en köttgryta med parmesandumplings till.  Jag brukar fråga både Chrille och barnen vad de önskar sig för middag. De har nästan aldrig några egna förslag. Surprise me, brukar jag få höra. Och i torsdags blev de äntligen lite överraskade, för denna rätt var lite annorlunda.


Det blev fredagsgolf som vanligt igår trots att Birgitta är bortrest och Mari förkyld. Pamela och jag åkte ut till Pankan och gick en härlig runda på rekordsnabba 3:10. Jag kom in på 92 slag vilket var helt godkänt.


Efter att ha sagt hej då till min lille gosse igår kväll åkte jag in och mötte Chrille på Loewys där man hade Halloweentema. Jag beställde en biohazard-drink - något risky kanske i dessa Ebolatider.... och den levererades i en glasbägare av typen man använder på kemilektioner. Och försluten i en plastpåse. Ganska kul faktiskt. Vi träffade en av Chrilles affärsbekanta och fortsatte sedan till Eastern & Oriental...

'
...där vi mötte Ahmad och hans fru Rabia och åt en god asiatisk middag tillsammans.


Sara var som sagt på Halloweenfest i skolan och forsatte sedan direkt till en födelsedagsfest med övernattning hemma hos Anika. Idag har hon spelat både fotbolls- och basketmatcher medan Chrille är på golftävling. Jag pysslar och administrerar lite här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar