måndag 17 november 2014

Lugn helg

Vi har haft en lugn och skön helg. I fredags kom Chrille hem sent så då var vi bara hemma. 
I lördags spelade Hugo sin första basketmatch med junior-varsitylaget där han har en fantastiskt bra tränare, Mr Eckhardt. De mötte ett indonesiskt lag som de slog ganska så lätt. 


Hugo fick börja på bänken men spelade sedan nästan hela tiden och lyckades göra flera poäng.


Vi åkte därefter till en av våra favoritrestaurangen just nu - Ramen 38, och åt goda nudelsoppor till lunch. Hugo beställer alltid en av de mer starka - chilibitarna riktigt simmar omkring i soppan.


Chrille och jag hade därefter planerat att spela golf, men det började att ösregna och åska så vi gick på bio istället. Vi såg Nightcrawler som var ganska OK - slutet kunde kanske ha varit annorlunda. Jag tog en selfie på Hugo och mig i popcornkön och såg att han verkligen nu är huvudet längre än mig.


Han har dock några centimetrar kvar tills han blir lika lång som Chrille.


Idag måndag har vi varit på vårt årliga besök på Kantor Imigrasi för att förnya våra visum. Barnen var glada över att få slippa skolan i några timmar. Lyckan blev dessvärre inte långvarit eftersom dagens besök gick rekordsnabbt. Tidigare gånger har vi ibland fått sitta och vänta i timmar på att det ska bli vår tur att gå in och ta bilder och skriva några namnteckningar. I år var det hela över på en kvart. 


Vi körde Chrille till jobbet och åt därefter lunch på PIM. Jag och barnen åkte sedan till skolan tillsammans eftersom jag skulle jobba på Booster Hut. På väg därifrån mötte jag dessa smågrabbar som sa Hallo Mister - en vanlig hälsningsfras här riktad till båda könen. Jag frågade om jag fick ta kort på dem och det fick jag. De ville därefter ha pengar....


Regnperioden har så börjat och i tidningarna får man tips om vad man ska laga för mat nu när det har blivit kallt....temperaturen har gått ner med flera grader nämligen....och en stark värmande gryta ska då vara bra. Det regnar och åskar lite då och då och det har redan varit översvämningar på vissa håll i staden.

Sara har börjat spela volleyboll och hade sin första träning idag. Igår söndag åkte hon ensam in till Teater Jakarta i stan och såg en lång dansföreställning. Några av hennes kompisar dansar i en lokal dansklubb som bjöd på världens show. De dansade både hiphop och contemporary och var mycket duktiga. Men numret som dansades av barn med Down syndrom gillade Sara mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar