måndag 5 november 2012

Äntligen över

Ja, så har ännu en busy vecka gått. Sara var nörd häromdagen när hon och fyra kompisar var ute och skrämdes under Halloweenfirandet.
 
 
Jag köpte ingen riktig pumpa i år utan en som går att återanvända.
 
 
Det var ganska så mycket jobb med att få det sista på plats inför kräftskivan. I fredags kväll var jag och Isabell på Mandarin Oriental för att hjälpa till med dekorationerna. Vi tog en drink på Skye först för att komma i stämning....
Eftersom hotellet hade ett annat event i balsalen dagen innan fick vi tillgång till salen först klockan 20:00. Vi höll på till 00:30 och hade det lagom besvärligt till en början. Det visade sig nämligen att det inte fanns någon el i någon av de 18 nedföringsstavarna i taket som vi hade planerat dekorationerna efter.... vi hade hört oss för tre gånger innan och hotellet hade garanterat att dessa skulle gå att använda. Men icke. Vi fick planera om. Vi klättrade på stegar och jag åkte lift upp och ner halva kvällen.
 
 
Jag hoppas att kunna lägga upp fler bilder från kvällen senare. Jag fotade inte så mycket eftersom jag var upptagen med att sälja lotter och assistera vid prisutdelningen. Det hela blev mycket lyckat. Kräftorna var visserligen inte lika goda som hemma i Sverige, med det dracks mycket snapps och sjöngs en hel del snappsvisor. Dansen kom igång redan innan efterrätten vilket var något av en överraskning och dansgolvet var fullt resten av kvällen. Både bandet och DJ gjorde ett himla bar jobb med andra ord.
 
 
Lotteriförsäljningen gick otroligt bra eftersom vi hade fixat så fina priser och marknadsfört lotteriet grundligt. Vi fick ihop väldigt mycket pengar till vårt välgörenhetsarbete.
 
 
Nu ska vi i kommitten vila oss innan vi summerar evenemanget. Det mesta gick som tur var som planerat, förutom att vi fick tampas med en helt galen sponsor dagarna inför partyt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar