onsdag 14 november 2012

Middag med statsministern

Igår var det en historisk dag här i Jakarta. Det var första gången någonsin som en svensk statsminister var på besök här. Och jag fick - i egenskap av svensk representant i Nordiska klubben, en trevlig inbjudan till hans välkomstmiddag här i Jakarta.
 
 
Fredrik Reinfeldt landade här igår kväll och åkte direkt till middagen som hölls i ambassadören Ewas residens. Ewa är fantastisk. Som hom jobbar med alla svenska företag som finns representerade här.
 
 
Givetvis fanns det blomskyltar uppsatta kvällen till ära.
 
 
Jag, Isabelle och Melissa minglade runt och jag frågade statsministern om vi kunde ta en bild till Nordiska Klubbens nyhetsbrev tillsammans med honom. Det ställde han gärna upp på och Isabelle fick också en längre pratstund med honom då hon blev introducerad via hans pressekreterare som hon kände. Jag vågade dock inte hälsa från Sara R. som kände Fredrik ganska väl för många år sedan....
 
 
Det bjöds på svensk mat och jag åt både Janssons frestelse och köttbullar. Däremot missade jag den gravade laxen och den fina smörgåstårtan.
 
Hugo fick efter gårdagens try-out-session direkt veta att han kommit med i JIS U14 A-lag i Coca Cola-ligan. Himla duktigt av honom. Det var bra att Chrille piskade på honom i try-outen i lördags. Han var lite för slö då och man kan ju inte bara leva på gamla meriter.
 
Sara får lära sig om pubertet i skolan just nu. Vi föräldrar har fått brev hemsänt om detta och vi kan om vi vill se de filmer som eleverna kommer att få se under den närmaste tiden. Igår fick alla en necessärt med hygienartiklar i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar