tisdag 27 november 2012

Julgran

Nu är det snart första advent och därför hög tid att dra igång julförberedelserna. Igår var jag på posten med alla mina julkort. Jag skulle dessutom skicka ett paket och då är det toppen att det finns en kille som hjälper till med paketinslagning alldeles bredvid postkontoret. Han fick dessutom slå in mitt paket två gånger eftersom det skulle bli så otroligt mycket dyrare att skicka en hård kartong än ett mjukt paket. Hoppas nu att innehållet inte krossas på vägen...
 
 
Igår var jag också hos frissan och lunchade med Isabelle efter det. Vi ska ha en julknytis om knappt två veckor och planerade inför den. Den ska vara hemma hos oss och jag var därför tvungen att fortsätta med julpysslet även idag. Jag köpte en julgran och fick en smärre chock när jag öppnade paketet och hittade granen i tusen bitar... Det var rena plockepinnet.
 
 
Man var tvungen att montera varenda gren för sig. Det var en finurlig konstruktion - säkert en ingenjör som ligger bakom den, men det tog sin tid. På bilden nedan är den nedesta grenraden på plats. Sen var det sju till som skulle upp.
 
 
Sara ville att vi skulle klä granen i rosa och blått så resultatet blev lite lagom kitschigt då även ljusen blinkar i olika färger.
 
 
Jag köpte även fina julstjärnor.
 
 
Chrille har varit sjuk och varit hemma från jobbet i två dagar. Han är bättre idag och tycker att det är urtrist att ligga ensam här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar