torsdag 22 november 2012

It's raining....

Igår var det bokklubb hemma hos Tina. Vi skulle ha läst Monika Fagerholms bok 'Den amerikanska flickan' tills dess, men det var ingen hade orkat att ta sig igenom den. Torill hade kommit längst med cirka 190 lästa sidor. Några hade inte orkat läsa mer än 30. Själv gav jag upp efter 110 sidor eftersom det var sama-sama hela tiden. Så trist bok! Det var lite förvånande då den hade vunnit flera tjusiga priser i Sverige - bland annat Augustpriset och de böckerna brukar vara bra.
Vi hade i alla fall en mycket trevlig kväll med massor av vin, god mat och svenskt godis - lakritspiratpengarna var bäst!
 
Det blev sent så det var lite jobbigt att gå upp till bahasalektionen imorse. Barnen hade givetvis inte kommit i säng i lagom tid. Hugo var fortfarande vaken när jag kom hem strax efter 00:00 och jag var mycket besviken på honom eftersom han hade lovat att gå och lägga sig tidigt.
 
 
Det regnar varje dag nu. Det fullständigt öser ner. Det är ganska så behagligt faktiskt eftersom det blir svalt - nästan så man fryser på kvällarna. Maria hade rätt som - efter mer än ett decenium i Asien, sa att de asiatiska regnperioderna är härliga. Jag håller med.
 
 
 
Det regnar till och med in vid entren eftersom det är öppet upptill vid fiskdammen.
 
 
Idag har jag och Sara varit på PIM efter skolan och köpt födelsedagspresenter till flera kalas som hon är bjuden på. Nu blir det myskväll inne med julkortsskrivning eftersom vår bridgekväll blev inställd då flera är sjuka i flunsan.
 
 
Fredagsgolfen imorgon var jag också tvungen att ställa in eftersom vi alla måste bege oss till Immigration Office och förnya våra visum. Man måste gå dit varje år för att bli fotad och lämna fingeravtryck. Vi har ju snart varit här i två år och det är därför dags igen. Gud vad tiden går snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar