måndag 24 december 2012

Julafton

Igår, dan-före-dopparedan, blev det golf för vissa av oss. Birgitta, Fredde, Chrille och jag åkte ut till öns enda golfbana och fick en trevlig, men jäkligt blåsig runda. Banan ligger vid östkusten och vinden från havet ligger på bra där.


Vi såg ett gäng gäss på ett av hålen.


Flera av vyerna längs banan var otroliga och det var extra kul att jag spelade bra ända fram till de två sista hålen. Då tog filmen slut och jag - som hade chansen att slå Chrille brutto för första gången någonsin, fick kasta in handduken. Surt. Jag vann dock med handikapp. Alltid något.


Vi tog en drink hemma i hotellets strandbar, som också är vår frukostmatsal. Här sitter vi länge på mornarna och väntar på vår mat eftersom allt tar tid här i landet. Manana, manana.


Ön har vissa regler att hålla sig till.


Idag är det julafton och Martin, Hugo och jag inledde dagen med ett dyk. Vi åkte speedbåt till Angol point och det var ganska så ruff sjö. Jag blev sjösjuk och fick en kallsup så fort jag hamnade i vattnet - mådde illa hela dyket efter det. Att jag vaknade med ont i kroppen och hade ett antal besök på toa efter frukost gjorde ju inte saken bättre. Hugo blev lite illamående han också så vi ställde in dagens andra dyk. 


Det är ju ändå alltid en upplevelse att dyka i alla fall. Även om vi är bortskämda med att redan ha dykt på några av världens absolut bästa dykställen eftersom vi tog vårt dykcert på Bunaken. Inte mycket kommer nog att vara bättre än det.


När vi kom hem till hotellet hade de andra precis käkat frukost och roade sig bäst de kunde eftersom det började att regna ymnigt. Birgitta och Helena läste skvallertidningar under tak.


Chrille och grabbarna spelade Risk medan tjejerna spelade kort- först själva, sen med Ninni och Fredde också.


Nu är gänget ute och käkar lunch på stranden, regnet har avtagit, tomten har varit här och jag ligger och bloggar på hotellet i min ensamhet eftersom jag mår risigt. Hoppas att jag piggar på mig till ikväll så jag kan följa med och käka buffe på ett ställe där ett filippinskt band står för underhållningen. Vi har köpt biljetter redan och ser fram emot att fira julafton allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar