måndag 10 december 2012

Julknytis

I veckan som gått har vi fått läsa en del om alla snöoväder i Europa - inte minst i Sverige. Det var en bild från Arlanda i Jakarta Post till och med.
 
 
Annars har det varit en del förberedelser inför julknytisen i fredags. Jag bakade pepparkakor bland annat. Jag försökte först att hitta färdiga pepparkakor i affärerna här eftersom det fanns att köpa det i fjol, men tyvärr inte i år. Som tur var hade jag fått både sirap, bikarbonat och pepparkakskryddor av Linda då hon flyttade hem i somras.
 
 
I onsdags var det en trevlig damlunch hemma hos Gitte. Birgitta och jag hann även med en runda golf i fredags ute på Emeralda golfklubb. En fantastiskt fin bana. Jag spelade bra dessutom - kom in på 94 slag, och hade två birdies.
 
 
En snabb dusch senare började jag och Isabelle förbereda inför kvällen. Jag hade hyrt bord och stolar eftersom vi skulle bli 31 personer. Det kostar hela 33 USD att hyra 4 bord och 30 stolar. Inklusive lämning och hämtning. Som hittat.
 
 
Vi blev totalt 29 eftersom några fick tacka nej i sista minuten.
 
 
Alla hade gjort så god julmat! Och Isabelle hade fixat glögg.
 
 
Vi hade bjudit de svenskar som vi umgås mest med här. Även två danska, två norska och ett finskt par var bjudna.
 

 Det blev en trevlig kväll även om det inte blev någon dans. Det får det bli nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar