torsdag 13 december 2012

Sista bokklubben för i år

Igår kväll var det den sista bokklubben för i år. Vi var en tapper skara på sex tjejer som träffades hemma hos Jenny som hade julpyntat så fint och bjöd på svensk julmat. Vi fick bland annat kavring och Lingongrova - sådan lyx!
 
 
Eftersom det lackar emot jul så hade alla köpt en julklapp som skulle lottas ut. Man fick välja ett paket i turordning. Kruxet var bara att när första personen hade öppnat sitt paket fick person nummer två antingen sno det första paketet eller öppna ett nytt. Person nummer tre fick sen sno av de två första eller välja att öppna ett nytt paket. Och så vidare. Jenny tyckte att vi var ett trist gäng att leka denna lek med för det bara var två som snodde paket av varandra.
 
 
Ingen hade för övrigt läst boken vi skulle ha läst till igår. Boken ifråga var min bok om Nordkorea som är så bra. Ingen hade haft tid nu så här innan jul.
 
 
Jenny snodde min julklapp och jag fick istället två stora fina hjärtan i aluminium att julpynta med. Jag hade redan köpt ett sådan själv tidigare, men blev jätteglad att få två till eftersom de är så fina.
 
 
 
Tidigare på dagen hade jag haft ett avslutningmöte med kräftskivekommitten hemma hos mig. Vi summerade eventet och käkade lunch. Nu ska allt vara klart.
 
Idag fick jag hämta Sara tidigare från skolan eftersom hon hade ont i huvudet. Hon fick ligga inne hos syster i en timma innan jag hann ta mig dit. Hon mår bättre redan nu på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar