torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag

Idag är det Valentines´s Day och det uppmärksammas även här. Mina två små hjärtan firar i skolan antar jag eftersom det amerikanska väger tungt där eftersom de flesta lärarna och många av studenterna är från USA. Mina små gryn kommer att få varsitt litet hjärta även här hemma.


De är båda friska nu - de hade feber i bara en dag och båda låg och sov hela tisdagen. Igår hade de piggat på sig och tyckte att det var härligt att ha sällskap av varandra eftersom det inte är så kul att bara dra här hemma hela dagen. Jag pep då iväg till optikern en stund eftersom jag behövde nya linser.


Jag slog även till och köpte ett par nya glasögon - det var nog närmare 15 år sedan sist och det behövdes verkligen. De gamla hänger på halv stång och de små plastplupparna som ska hålla glösögonen på näsan har lossnat för länge sedan. Även om jag bara använder dem morgon och kväll är det ju skönt att ha ett par som man inte får skavsår av.


Idag tänkte jag träna efter bahasalektionen och åkte iväg till Celebrity Fitness för att köra ett TRX-pass. Gemma följde med eftersom hon ville provträna, men vi åkte dit förgäves. Instruktören, som är från Brasilien, fick en påhälsning av immigrationspolisen och passet blev inställt. Jag gick istället till frissan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar