måndag 4 februari 2013

Fotboll igen och Singapore

Helgen gick som vanligt i fotbollens tecken. Båda barnen spelade. Sara hade en tidig match i lördags och slapp regnet som kom senare på dagen. 



Hugos gäng spelade mot den japanska skolan och halkade omkring i vattnet på planen. Det blev en mycket tuff match där grabbarna fick springa livet ur sig eftersom det inte blev någon rull på bollen alls. Hugo - som i veckan fått så fina lovord av sin akademitränare Lee, hade fått tillbaka gnistan och spelade bättre än på mycket länge. Det var kul att se. Det blev 2-2, men våra killar borde ha vunnit eftersom de hade så många chanser att göra mål men lyckades inte peta in bollen fler än två gånger.



I lördags var vi på bio och såg Apollo 18 - en lagom läskig rulle. Vi såg också vår förra granne - den indonesisk-polska skådespelerskan Tamara Bleszynski göra reklam för en annan film på en affisch.


Jag har tränat en hel del på sistone - på Celebrity Fitness i Kemang, och har i princip haft konstant träningsvärk eftersom jag har testat en massa nya pass och rört muskler som inte fått jobba på länge. Jag var bland annat på ett härligt yogapass som leddes av en lagom mullig men otroligt vig och stark kille. Passet var otroligt bra även om det blev bastuvarmt i slutet eftersom man tydligen alltid stänger av AC:n på yogapassen. Yogarummet ligger på tredje våningen och det är ett härligt ljus därinne.


Igår kväll såg vi också lördagens svenska melodifestival eftersom Jessica hade varit schysst och laddat ner den till oss. Så kul att se efter att ha läst alla kommentarer på Facebook om detta.


Imorse var det dags för mig att bege mig till Singapore för att göra en del medicinska kontroller. Eftersom jag bland annat ska göra en kolonoskopi fick jag order av den indonesiska kliniken om att fasta dagen innan undersökningen.


Jag fick tips av en fotbollsmamma om att ta T-banan in till stan. Jag hade lite knappt om tid och blev något stressad när det visade sig att det krävdes två byten och nästan en timme för att ta sig in till Orchard Road. Men man såg mycket på vägen eftersom banan går över jord.


Som tur var ligger T-banestationen väldigt nära både hotellet och Mount Elizabeth Hospital där jag har mina undersökningar.


Jag var och träffade kolonläkaren direkt efter att ha checkat in på hotellet och fick då veta att jag inte alls hade behövt fasta! Det räcker att jag slutar äta kl 24:00 i natt.... jag har också börjat dricka den laxerande drycken. Sist var jag tvungen att dricka sex liter akvariesmakande vatten. Denna gång behöver jag inte dricka mer än 2,5. Och det smakar som tur är inte lika äckligt som sist. De första tre decilitrarna är nere....


Det blir en stilla kväll på hotellet trots att en kompis från Jakarta också är här och hade föreslagit dinner&drinks. Skvallertidningar är införskaffade.


Köpte även knäckebröd som inte har funnits i Jakarta det senaste halvåret. Det kanske är någon som måste muta någon i tullen innan det dyker upp i affärerna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar