lördag 23 februari 2013

Långhelg och massor av nya restauranger

Denna vecka har barnen fått en extra lång helg. Hugo var ledig både i torsdags och i fredags, medan Sara bara fick nöja sig med skolfritt på fredagen. Detta på grund av studiedagar för lärarna. Egentligen ville jag att vi skulle resa bort någonstans, men eftersom Hugo skulle ha fotbollsmatch valde vi att stanna hemma. Matchen blev inställd under gårdagen... nästa långhelg åker vi bort oavsett hur många matcher som är inbokade.

I onsdags kväll sov Hugo över hos Jonathan, men kom hem tidigt på torsdagen - lagom till efter min bahasalektion, eftersom han och jag hade bestämt att vi skulle hänga. Vi åkte till Gandaria och började med en god lunch på Tony Roma´s - en restaurangkedja som tydligen är känd för sina goda ribs. De var goda och portionerna var enorma.


Vi blev så mätta att vi struntade i popcornen på bion efteråt.


Vi passade på och gick på lyxbion som vi fick ha nästan helt för oss själva.


Snacka om bra platser! Vi såg Zero Dark Thirty som handlade om CIA:s tillfångatagande av UBL, Usama bin Laden. Vi tyckte båda att filmen var jättebra och Hugo har inte kunnat släppa handlingen sen i torsdags.


Eftersom fredagsgolfen brann inne denna vecka gick jag på ett RPM-pass på fredagsmorgonen.


Så här fin utsikt har jag från cykeln.


Väl hemma igen möttes jag av två pigga barn som ville in till stan och bowla. Vi åkte in till FX-mall och Spincity. Saras kompis Mio följde också med. Vi käkade lunch på Kitchenette - en trevlig liten krog på Plaza Indonesia.



Sara -  som alltid är lite anti till att testa någon nytt, blev glad när de hade lemonade på menyn. Det är hennes favoritdricka just nu. På Kitchenette serverade de dessutom hemmagjord lemonade i grova glasburkar och den var sur som tusan. Tjejerna gillade den skarpt. Sara åt också två red velvet cupcakes till efterrätt - en annan av hennes favoriter.


Jag drack en urtjusig kaffe.


På fredagskvällen var Sara på sleepover hos Mio, Hugo spelade sina onlinespel och jag träffade Melissa ute på Park 19. Cris kom också och mötte upp och vi drack flera goda drinkar. Vi fortsatte till Bats - en club på Hotel Shangri-La som jag tycker är lite halvsliskig. Jag vände i princip i dörren när vi kom dit eftersom jag var helt slut. Förutom drinkarna hade jag också hunnit med lite vin på eftermiddagen då Birgitta kom förbi.

Idag lördag blev det sovmorgon. Vi käkade lunch på Lippo Mall - vårt nyaste och närmaste shoppingcentrum där man har öppnat många nya restauranger. Den vi hamnade på var trevlig, men man har tyvärr helt misslyckats med ventilationsinstallationerna. Det susar och brummar som attan överallt. Man har inte isolerat någonstans.


Jag och Chrille fortsatte sen till golfen där han invigde sina nya golfklubbor som han köpt i veckan efter att ha provat ett antal olika. Han var inte helt nöjd med sin investering - hoppas att ett byte av grepp på klubborna kan hjälpa. Vi hade i alla fall en härlig golfrunda i precis perfekt väder.


En snabbdusch senare och vi åkte tillbaka till Lippo Mall eftersom Chrille ville gå på bio och se filmen som jag och Hugo såg i torsdags. Hugo var inte sen att haka på eftersom den var bland det bästa han sett och inte hade några problem att se om den. Jag åkte hem efter middagen på en ännu en för oss ny restaurang - El Gaucho. 


Sara som hade sovit över hos Mio igår kväll, spelade två fotbollsmatcher idag som vi dessvärre missade. Hon spelade dels med sitt lag, dels med U16-flickorna eftersom de var för få. Hon fick tydligen spela hela tiden i båda matcherna och åkte hem till Cami för en till sleepover direkt efteråt. Henne ser man knappt på helgerna.

1 kommentar: