torsdag 7 februari 2013

Hemma igen

Igår var jag på sjukhuset bara en gång - för att följa upp mammografin. Det såg OK ut men jag ska på återbesök om sex månader för att kolla knöligheten igen. Himmel vad trist det är att bli gammal. För några år sedan hade man inga sådana här bekymmer alls.

Sen blev det shopping för hela slanten.


Jag betade av flera av de stora shoppingpalatsen längs Orchard Road, bland annat Paragon som låg närmast mitt hotell. Däremot missade jag mitt favoritvaruhus Robinson - såg det först när jag satt i taxin på väg ut till flygplatsen.


Det kinesiska nyåret firas till helgen och det märktes överallt i Singapore. Man hade stora marknader med kinesiska saker, bland annat på Takashimaya.


Där kunde man köpa kinesisk mat och godis.


Och kinesiska dekorationer som mestadels var röda till färgen.


Jag kom hem med fina små fjärilar.


Hittade också svensk choklad i mataffärerna.


Barnen vill alltid att jag har med någon hem till dem så Sara fick tjusiga trosor från ett känt ställe. Victoria´s Secret ska öppna upp en butik även här i Jakan så småningom vilket många expatfruar ser fram emot på.


Hugo fick en varm tröja från ett annat känt (svenskt!) ställe. Den ska han ha i Sverige i sommar - bäst att gardera sig mot kylan om sommaren blir så som den var i fjol.


Till mig själv hittade jag en liten svart väska. Även den med kinesiskt tecken på som enligt försäljaren ska bringa lycka till ägaren. Man får ju hoppas på det.


Kunde heller inte motstå dessa klänningar i skrikiga mönster. Eftersom det var rea så jag köpte flera....


Idag är det tvätt och handling på programmet. Vi får gäster ikväll - Rene och Big John kommer hit från KL så det lär bli en partyhelg denna helg.


Igår var det flooding i Jakarta igen. Chrille hade svårt att ta sig hem från kontoret. Det var ett fasligt regnoväder i Singapore också, men jag landade på utsatt tid och resan från flygplatsen tog bara 50% så lång tid mot vad det brukar ta. Helt OK med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar