måndag 18 februari 2013

Ha ett bra liv....

I lördags hade vi middag hemma hos oss. Vi var totalt tio vuxna och fem barn. Gitte&Kenneth, Robin&Lussan, Birgitta&Lasse och Annelin&Rune var här. Jag hade handlat nästan allt som behövdes redan på torsdagen, men behövde komplettera med några saker samma dag. Jag var totalt i fem affärer innan jag hittade chevre! My god. Tur att det blev så gott. Vi sa också hej då och ha ett bra liv till Rune och Annelin som flyttar hem till Norge nu på torsdag. Det sista på skämt givetvis, efter att Gitte hade berättat en rolig anekdot från deras tid i Malaysia. Nu är det ju ganska lätt att hålla kontakt med folk som bor på andra sidan jorden. Om de är uppkopplade och facebookar vill säga.

 När jag var ute och körde i lördags hittade jag också ett litet franskt nyöppnat bageri i Kemang


Chrille och barnen följde med en sväng och käkade lunch. De hade så kul åt farsan då han hade gissa låten-tävling med dem eftersom han inte hade förstått att låttiteln syntes på spelaren. Barnen gissade rätt varje gång.


Igår söndag belv det golf på Pankan som vanligt. Vädret var fantastiskt. Svalt och skönt (kanske bara 28 grader) och det kom bara ett lättare drissel. Vi gick runt rekordsnabbt och spelade hyggligt båda två.


Det var konstutställning på klubben. Jag köpte dock ingenting. Fåglar och tigrar tillhör inte mina favoritmotiv.


På kvällen såg vi den svenska filmen Hypnotisören tillsammans med barnen. Vi hoppade högt några gånger eftersom det blev väldigt spännande stundtals. Filmen var ganska bra även om jag tror att Lena Olin nog kanske inte hade fått huvudrollen om inte hennes man hade regisserat filmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar