onsdag 27 februari 2013

Sista NC-mötet?

Idag var det styrelsemöte i nordiska klubben. Antagligen det sista för min del eftersom jag sagt att jag inte ställer upp för omval i år. Jag känner att jag gjort mitt under de två år som gått och det är fler än jag som nu hoppar av. Vi hoppas att det finns andra med ny energi som vill ta vid där vi nu slutar. Det kändes lite vemodigt trots allt eftersom det varit roligt och givande att arbeta med klubben. Vi var hemma hos norska Anne May som hade världens sötaste lilla pudelvalp. Han var som en liten tuss och fick plats i en handflata.


Iyem hade under tiden fått i uppdrag att baka semlor. Gissa om jag blev överraskad när jag kom hem och fann denna stora semlebulle i ugnen.... hon hade använt sig av Oriflames kokbok med svenska recept på bahasa... tydligen saknas det vissa bitar i den.


Barnen ville i alla fall ha semlor när de kom hem från skolan och de blev ganska goda ändå  trots att bullen minst sagt var välgräddad. Jag fick ställa mig och trolla fram en annan efterrätt till kvällens bokklubbsmiddag som ska vara hemma hos mig denna gång. Det fick bli chockladmoussetårta med mandelmassebotten i brist på semlor.



Igår var jag tvungen att köpa nya basketskor till Hugo eftersom hans basketsäsong börjar idag. De gamla från i fjol var två storlekar för små. Jag hittade en massa andra saker som jag också var tvungen att köpa. Bland annat dessa golfskor till mig. Chrille har varit på jakt efter ett par med ormskinn på till sig själv. Lite tacky kanske men vad gör man inte för att retas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar