fredag 19 december 2014

Partyn...

Sista dagen för terminen var idag så barnen har jullov nu. Hugo har de senaste två veckorna haft en examensperiod och bara varit i skolan då han skrivit sina exams. All övrig tid har han hängt med sina kompisar. Han har knappt pluggat något alls vilket jag har oroat mig lite för, men betygen idag så riktigt bra ut trots det. Saras har vi ännu inte fått se då hon har något administrativt som vi måste åtgärda först för att hon ska få ut sina terminsbetyg.

Hugo var på sin första stora fest i onsdags. En fest som några seniors i skolan hade arrangerat på en nattklubb. Han och hans kompisar hade haft så kul och kom inte hem förrän efter klockan två på natten. Chrille och jag har också partat i veckan. I måndags bjöd en leverantör på julfest på De Burse - en liten källarlokal inne i stan. Vi träffade flera i telecomgänget där. Bland annat Anker och Uli.


Rabia och Cris också.


Dagen efter var jag glad över min inbokade lyxspabehandling på hotel Dharmawangsa som jag fått i födelsedagspresent av mina tjejkompisar.


Jag fick en nästan tre timmar lång session som bestod av massage, bodyscrub, inpackning av hela kroppen samt ansiktbehandling. Jag slumrade till emellanåt och det var ljuvligt. Jag förstår inte att jag inte har gjort detta tidigare under mina fyra år här i Jakarta. Jag har inte ens varit på massage här.


På kvällen bjöds det på VPA-konsert på Middle School. Sara har sjungit körsång hela terminen och sjöng så fint i flera nummer.





Flera av hennes kompisar hade haft dans istället och gjorde flera fina dansnummer.


Givetvis bjöds det på Strings.


Och Band - vilket alltid låter proffsigast. Både Band och Strings väljer man aktivt och börjar man spela med en av de två orkestrarna så brukar man fortsätta med det under alla ens år på Middle School. Väljer man inte detta får man istället prova på körsång, dans, teater och bild som våra barn har fått göra. En indonesisk mamma som satt bredvid mig var så stolt över att hennes son var med i Stringsorkestern och spelade bas. Han hade tydligen velat hoppa av efter bara en termin, men mamman tillät inte att han slutade.... stackarn!


Vi fick höra några julsånget som avslutning. Detta är alltid en mycket trevlig kväll i skolan.


På onsdagsmorgonen hade barnen skypeintervju med nya skolan. De satt och pratade ganska länge med rektorn och vi fick direkt efter intervjuerna reda på att de hade kommit in. Härligt!


På onsdagskvällen var det fest igen. Denna gång en överraskningsfest för Josh som fyllde 30 som han fru hade arrangerat. Festens tema var Gatsby och vi hade klätt ut oss lite i alla fall. Vi höll till på Eastern Promise - Lens i bruna hatten är en av ägarna. Detta ställe är även Chrilles biljardhemmabana så det var flera biljardkompisar där den kvällen.



Flera tyckte att Chrille såg ut som James Bond så han var bara tvungen att beställa in en Drya.


Men det bjöds även på Jäger Bombs.... en shot Jägermeister som man sänker ner i ett glas med Red Bull. Sådärgott.


Det var ett riktigt kul party. Ett band spelade bra musik - både värden och värdinnan var uppe och sjöng på scenen. En av indonesiens mest kända sångerskor uppträdde också under kvällen.


Josh gillar att spela golf så han fick en fantastiskt fin tårta som såg ut som en golfbana. Man hann dock inte smaka på den eftersom värdinnan istället började smeta tårta i ansiktet på folk..



Vi har fått några fina julklappar. Av Renee och Big John kom detta tjusiga paket. 


Av Ahmad och Rabia fick vi denna fina bil - en souvenir från Pakistan.


Jag har haft flera roliga luncher nu i veckan också. I onsdags var det stor tjejlunch hemma hos Gitte och idag hos Jenny. I måndags träffade jag Vibecke och vi provade på en ny restaurang i Kemang som var riktigt bra - Foodism hette den. I torsdags blev det tyvärr ingen yoga, men väl en lunch med yogafröken Nina istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar