torsdag 4 december 2014

Julfest

Idag är det min mammas födelsedag. 69 år skulle hon ha fyllt. Grattis mamma! Tänker på dig så ofta.


Den sista veckan har passerat så snabbt. Hysteriskt nästan. Det har bland annat varit UN Day i skolan igen - denna gång på High School, och vi mammor ställde upp som vanligt och serverade bullar, chokladbollar och köttbullar vid det svenska bordet. De varma nationaldräkterna var på som vanligt. 

Men på bilden är också min japanska tenniskompis Noriko dagen till ära klädd i en kimono,


Gud vad vi ställer upp för våra barn. Hoppas verkligen att de uppskattar detta.


I fredags var det dags att börja julpynta eftersom det redan var första advent i helgen.


Jag fick hjälp av Sara och Maureen att klä granen.


I lördags hade nordiska klubben sin årliga julfest som blev mycket lyckad i år.


Vi höll till i BWA:s lokaler och alla hade med sig julmat eftersom det var ett knytkalas. Jag hade gjort köttbullar och en mandelmassetårta.


Nytt för i år var att man hade tagit in en DJ så det blev dans också. Så kul! Vi kom hem sent.



I tisdags var det svensk coffee morning och jag hade lovat att baka bullar tills dess. Barnen blev glada de också när de fick smaka.


Jag har även hunnit med två tjejutgångar. Förra veckan var Gitte, Isabelle, Melissa, Cris och jag ute och åt på Tredici - en ny italiensk restaurang i Kebayoran Baru. Igår var jag på Koi med mammor till Saras tjejgäng. Pamela och jag kom på att det vore roligt att träffa dem eftersom våra döttrar alltid hänger tillsammans. Alla mammorna uppskattade initiativet och vi hade en riktigt rolig kväll trots att vi inte kände varandra innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar