söndag 14 december 2014

Tennisjul och Lucia

Årets jullunch med tennistjejerna gick av stapeln i fredags. Vi var hemma hos mig denna gång. Givetvis hade vi också spelat tennis innan.


Jag hade planerat att ordna glögg till fördrink, men tjejerna ville att jag skulle göra min sommardrink igen. Det vill säga bål med vin, sprite, frysta jorgubbar och skivad stjärnfrukt i. Jag använde i alla fall rosévin så att drinken skulle bli lite mer röd och julig.


Obligatorisk gruppfotografering.


Annie är den som håller ihop hela gruppen. Hon är min birthday buddy också eftersom vi fyller år på samma dag.


Vi hade knytkalas som vanligt och det bjöds på en massa goda rätter. Från all världens hörn. Godast var nog Huongs vienamesiska vårrullar, Cynthias indonesiska kycklingsallad med jordnötsdressing samt de sydamerikanska småkakorna alfajores till efterrätt som Annie hade gjort.


Cynthia och Pamela som jag även spelar golf med.



På kvällen var det Luciatåg hemma hos Carmela och Björn. Det var riktigt många barn som var med och det var så fint! Våra barn var dock ute på annat håll... jag njöt och Chrille kom efteråt och det blev en mycket trevlig kväll med vin och urgod julskinka som Carmela själv hade rimmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar