lördag 14 januari 2012

Coca Cola-ligan

Igår fredag var jag och Chrille ute och tog en fredagsöl med Mats och Linda på den lokala puben De Hooi. Sara var mycket olycklig eftersom hon fick vara ensam hemma.

Idag bidde det en hektisk morgon, trots att jag hade planerat logistiken så bra. Hugge och Ja sov nämligen över hos Pedro och Hugge hade som vanligt inte mobilen med sig. Jag fick kommunicera med honom via hans kompisars telefoner. Jag skulle i alla fall hämta upp honom vid 10-tiden på morgonen eftersom vi skulle åka till en fotbollsmatch. Killarna låg och sov när jag ringde eftersom Pedros föräldrar hade missuppfattat och trott att matchen var inställd på grund av regn. Så var dock inte fallet utan de fick raskt klä på sig och skynda sig ner till bilen. De hann inte ens käka frukost.

Jag hade mitt i alltihopa glömt benskydden hemma och vi fick åka och hämta dem. Tur i oturen, för då kunde killarna få frukost i bilen. Det blev cornflakes med mjölk.


Nu har Coca Cola-ligan dragit igång. Det är den största skolfotbollsligan här i Jakarta och idag skulle Hugges match spelas på SinarMas World Academy - en relativt ny skola med ett fantastiskt vackert skolområde.



Hugge spelar med U12-laget även i år. Han och tre andra från förra årets U12-lag fick inte hänga med sitt gamla lag till U14 på grund av ålder.


Regnet hängde i luften och himlen fullkomligt öppnade sig i sista kvarten. Det är sannerligen regnsäsong här just nu och man säger att regnet når sin kulmen nu och en månad framåt.


Snacksen serverades också i regn. Men det gjorde inte så mycket. Killarna var överlyckliga över vinst med 3-0 varav Hugo gjorde det första målet.


Sara och Chrille var under tiden på baseballmatch på JIS. Det var en seg dag för dem då det blev många regnuppehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar