måndag 19 augusti 2013

Bröllop på Bali

I torsdags åkte Chrille och jag till Bali. Barnfria!
Det tog sin tid att lämna stan eftersom det var flygplanskö på flygplatsen. Många människor skulle hem efter sin årliga semester som alltid infaller de två första veckorna efter Ramadhan. I Indonesien sker då en av världens största människoförflyttningar och tidningarna skriver en massa artiklar om exodus.


Vi landade senare än beräknat och åkte i princip direkt till nattklubben CJ's på Hotel Mulia för att möta upp alla som hade hunnit anlända till Bali. Där var det inte så mycket folk men bandet var bra och vi var kvar ganska länge. Hotellet är alldeles nyöppnat och så himla flådigt. Lite nouveau riche men oerhört maffigt.


På fredagen var poolhäng och bröllop. Renee och Big John skulle gifta sig för tredje gången på tre månader. The Wedding Trilogy började i England i maj, sen hade de en muslimsk ceremoni i Jakarta för Renees familj i juni och nu avslutades det hela med ett stort party för alla kompisar från Jakan.


Jag hann också förbi det fina spat och fixa frisyren innan vi skulle vara på plats klockan 16:45.


Uppklädda till tänderna njöt vi av att det var några grader svalare på Bali än i Jakarta. Som vanligt. Temperaturen på Bali är alltid perfekt. Cirka 26 grader och lätt bris.


Bröllopslokalen och trädgården runtom på hotell Conrad är verkligen fin.


Vi hann med en snabb fördrink innan det var dags att gå in.


Det balinesiska inslaget för kvällen.


Så flott!



Brudgummen fick vänta drygt en halvtimme på bruden. Det var inte hon som var sen utan hennes mamma fick vi höra sedan.




En semesterfirare seglade förbi.


Gareth, Steve och Tess hängde vi mycket med hela helgen.


De små blomsterbarnen var bedårande.


Äntligen kom så bruden - vacker som en dag! Tyvärr fick jag ingen bättre bild än så här eftersom två fotografer stog i vägen för mig hela tiden.



Det gick helt enkelt inte att ta en bild utan att de två fotograferna kom med.



Istället för ris kastade alla rosenblad på brudparet när de kom ut från kapellet.


Renee hade sju brudtärnor!


Alla gäster samlade för ett gruppfoto. Det var verkligen ett fantastiskt tjusigt ställe att ha ett bröllop på.


Jag med några av telekomfruarna som vi umgås med nu och några som redan har flyttat härifrån.



Det var en mycket flott middag efter vigseln och även en hel del dans. Bandet spelade många bra låtar och jag och Chrille hade en påhejjande publik då vi buggade.


Anshu, Renee och jag strax innan Renee bytte om till en svart tajt paljettklänning eftersom nästan hela sällskapet fortsatte vidare till nattklubben CJ's - för andra kvällen i rad....


Det var en mycket trevlig kväll som inte slutade förrän sent. När klockan var kanske 02:30 skulle Steve, Tess, Chrille och jag ta en taxi till vårt hotell. Svenske Stefan ville gärna tränga sig och ta vår taxi eftersom han inte orkade vänta på sin - hans fru sa Jag är från Puerto Rico och fullkomligen dök in in bilen tillsammans med Stefan och tyske Harry. Vi blev totalt sju personer och en chaufför i en liten Toyota och skrattade så vi skrek hela vägen hem. Extrapassagerarna krävde dessutom att vi skulle åka förbi McDonald's på vägen hem.... Vi gjorde det lätt för oss och beställde Big Mac&Co till allihopa som vi sedan käkade i den tomma lobbyn på vårt hotell.


På lördagen var det grabbgolf och jag tog då en sväng in till Seminyak.


Jag brukar gå förbi Buddha Wear varje gång jag är på Bali och jag gjorde det även denna gång.


Nästan alla gäster och brudparet bodde på hotell Conrad i Nusa Dua.


Hotellet var flott och så men kanske inte det bästa man varit på. Det fanns till exempel alldeles för få solstolar. Folk gick upp i ottan och la ut sina handdukar på stolarna dessutom. Det pågick även en Herbalifekongress på hotellet så det var alldeles fullt. Herbalifemänniskorna verkar lite småtokiga och går helt upp i sin produkt. De verkar nästintill bli frälsta och jag såg en kille som hade tatuerat in Herblife på hela sin underarm....


Vi fick lägga våra handdukar i gräset de första två dagarna och när jag dag tre äntligen hade kunnat reservera två stolar var det än fräck människa som tog dem under tiden vi åt frukost. Så fräckt. Jag blev vansinnig och krävde att få en liten hydda som man egentligen var tvungen att boka dagen innan och betala för. Det visade sig sen att det var en av brudtärnorna och hennes man som hade tagit våra stolar.


Det fanns inga stolar på stranden vilket var konstigt. Stranden var ju inte den bästa i Nusa Dua, men man hade kunnat ställa ut några solstolar åt folk där.


Utsikten från lobbyn var dock jättefin och vi har haft en härlig och rolig helg eftersom det är kul att resa i stor grupp.


Vi kom hem sent igår och möttes av våra små gryn som nog hade längtat lite efter oss. De hade fixat de två första skoladagarna i förra veckan på egen hand och allt verkade toppen på den fronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar