söndag 25 augusti 2013

Hemmahelg

Fredagsgolfen har kommit igång. På premiärturen denna vecka spelade bara Mari och jag eftersom Birgitta inte hunnit landa här ännu. Vi hade en underbar runda på Palm Hills. Det gick rekordsnabbt. På tre och en halvtimme hann vi inte enbart spela 18 hål utan även äta lunch.


Det var eftermiddagsdrink hos Gitte efteråt och det var kul att se alla efter sommaruppehållet. Det blev dock en tidig kväll för mig eftersom jag hade haft vrålont i huvudet två dagar i rad. Jag somnade först av alla i familjen och var rejält utvilad på lördagen då blev det golf för Chrille och mig igen - på Pankan denna gång. Vi spelade sent på eftermiddagen och solen höll nästan på att gå ner när vi kom in på det 18:nde hålet.


Som vanligt duschade vi rekordsnabbt eftersom bion väntade. Vi hann inte äta middag innan utan det fick bli middag på bion. Tur att det fanns biljetter på lyxbion kvar. Man beställer mat och dryck innan och uppger sin sittplats. Vi såg Elysium med Matt Damon bland annat. Hugo skulle egentligen ha gått på bio med oss men han gick och såg samma film med sina kompisar istället.


Barnens aktiviteter har redan kommit igång. Sara sov över hos Maureen på fredagskvällen och hade en två och en halvtimme lång basketträning på lördagen - hon ska nu spela med ett år äldre tjejer. Hon stukade ett finger och måste höra med Ninni om tips på vad man ska göra för att undvika fingerskador i fortsättningen. 
Hugos fotboll börjar ikväll. Han har sett fram emot det i år - den nya konstgräsplanen såg så bra ut tyckte han.

Idag har vi haft en härlig dag som började i lugnt tempo. Alla utom jag spelade spel efter frukost. Jag gick och plockade under tiden.


Vi har väldigt varmt här just nu eftersom det inte har regnat på ett tag så det är skönt att ta sig ett dopp.


På eftermiddagen var vi hos Gitte och Kenneth. Isabelle och Fredrik var också där och vi fick en jättegod helgrillad oxfile och Gittes hembakta bröd på mjöl hon haft med från Danmark - så gott! Och kärleksmums till efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar