torsdag 22 augusti 2013

Vardag igen

Så har vardagsrutinerna kommit igång på riktigt. Det var tennis för min del idag och golf imorgon. Lite annat har jag också hunnit med. Igår började jag rensa bland pärmar redan på morgonen och var så inne i mitt arbete att jag höll på att glömma Middle School Open House som började halv fyra på eftermiddagen - tiden går fort när man har kul... Jag fick snabbt byta om och stressa iväg för att inte komma för sent. Trafiken var dessvärre för jäklig så jag hoppade ur bilen, småsprang sista biten och kom fram helt genomsvettig.


Jag träffade Saras nya hemklasslärare som kommer från Texas ursprungligen och verkar vara mycket trevlig.


Jag gick sen vidare till Hugos kvinnliga och mycket resliga hemklasslärare och avslutade det hela med ett möte med alla hans övriga lärare. De verkar alla vara otroligt engagerade och många av de har arbetat i skolan i över 20 år - vissa i närmare 30, trots att ingen är här från Indonesien. De trivs med sitt arbete och i landet med andra ord. Som förälder blir man väldigt imponerad av denna skola varje gång man går dit. 


Jag fick gå hela vägen hem efteråt eftersom jag inte hade någon bil och det gick inte att få tag på någon taxi i rusningstrafiken - jag höll på att svimma vid det laget eftersom jag knappt hade ätit någonting på hela dagen. Jag fick gå till fots till skolan idag igen då jag var tvungen att köpa en miniräknare till Hugo. Efter det gjorde Isabelle och jag en utflykt ända bort till Karawaci eftersom Samsonite har en outletaffär där. De visade sig sen att vi inte hade behövt att åka så lågt eftersom de också har en outletaffär mycket närmare - men vi snackade på i bilen och åt dessutom en god lunch på en dim sum-restaurang när vi kom fram.
Jag köpte i alla fall fyra nya American Traveller-resväskor som verkar vara Samsonites billlighetsmärke. De förra vi hade var av samma fabrikat och har varit fantastiskt bra. De gav dock upp nu i somras efter att ha använts mycket flitigt sedan 2007 såg jag på ett kvitto jag hittade igår.


Det blev en ny liten kabinväska också. Isabelle och jag stannade även till vid Parade Outlet eftersom det var på vägen och shoppade kläder.


Jag hittade också en klocka till köket. Den matchar skåpsluckorna förträffligt.


Egentligen har jag fastedag idag, men eftersom raggmunkar var implanerade så hoppade jag över det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar