onsdag 28 augusti 2013

Ingen lunch

Höstterminen är igång och barnen ska nu anmälas till alla aktiviteter. Det schemat är nu klart och alla anmälningar och betalningar har jag nu gjort. Hugo ska träna fotboll tre gånger i veckan plus ha matcher på helgerna. Sara ska också träna fotboll tre gånger i veckan, men ska förutom det även spela basket,  träna friidrott två gånger varje vecka och ta sånglektioner tillsammans med tre av sina kompisar.

Jag har bestämt att ha en hemmadag en dag i veckan. En dag då jag ska rensa min maillåda och göra sådant som jag inte hinner med annars. Igår var en sådan dag. 


Jag började med en simtur eftersom vi hade en helt underbar vacker morgon med klarblå himmel. Jag har nyligen börjat använda anti-fog-spray som fungerar otroligt bra. Simglasögonen immar inte igen ett endaste dugg. Sen satte jag mig vid datorn och satt där nästan resten av dagen. 


Idag lämnade jag dock huset och började med ett pumppass redan klockan 08:00 på morgonen. Sen åkte jag och Birgitta iväg till Lippo Mall och tog en mani-pedi. Birgitta har precis landat här i Jakan och vi hade mycket att snacka om. Vi fortsatte att prata över en lunch på restaurang Colonial där man har denna fina utsikt - man ser knapp att man är i Jakarta.


Det är lite bråk med lilltjejen här hemma för tillfället eftersom hon vägrar att äta lunch i skolan. Hennes kompisar gör nämligen inte det och då vill hon inte heller göra det. Kompisarna har i bästa fall bara med sig en macka istället. Jag tycker att en macka är lite för klent när man slutar skolan klockan 14:45 och har en en och en halvtimmes friidrottsträning direkt efteråt.

Just nu sitter jag och bloggar och hjälper samtidigt Hugo med matteläxan. Han gör ganska så svåra ekvationer just nu eftersom han har börjat göra läxorna på den blåa nivån - ett snäpp upp från den gröna som är minimikravet. Den lägsta gröna nivån är tydligen ändå ganska hög om man jämför matteundervisningen med andra skolor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar